خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور در خوزستان؛

مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برگزار شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان، در حاشیه ی این مانور، گفت: دانش آموزانی که مهارت مقابله با حوادث غیرمترقبه را فرا می گیرند می توانند این آموزش ها را به جامعه تسری دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،  محمود معزی در حاشیه هیجدهمین مانور سراسری زلزله گفت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور زلزله خیز جهان می باشد و تا کنون با تلفات زیادی دراین حادثه مواجه بوده است. از این رو دانش آموزان باید آموزش های لازم را برای مقابله با این پدیده ببینند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان هدف از برگزاری این مانور را ترویج نهضت داوطلبانه آموزش در برابر حوادث غیرمترقبه دانست و تصریح کرد: ما با دارا بودن جامعه ی دانش آموزی یک میلیون نفری و آموزش آنها، قادر خواهیم بود مهارت مقابله با حوادث غیرمترقبه را به کل جامعه تسری دهیم.

معزی با اظهار اینکه مدارس ما برای مقابله با زلزله باید آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: سازمان نوسازی مدارس باید با نوسازی و مقاوم سازی مدارس، امکان مقابله با این پدیده را فراهم آورد.

هیجدهمین مانور سراسری زلزله صبح امروز در استان خوزستان همزمان با سایر نقاط کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برگزار شد و دانش آموزان در این مانور با فعالیت های سازمان امدادی آشنا شدند.

 

کد خبر : ۴۳۴۹۱۷