خبرگزاری کار ایران

عصر امروز جمعه؛

جلسه شورای اداری شهرستان اندیمشک با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد

وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری اندیمشک گفت: شاخص‌های منفی اقتصادی در کشور رو به کاهش بوده و دغدغه دولت بسترسازی برای اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اندیمشک، محمود واعظی در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری با حضور استاندار خوزستان، نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: توجه ویژه به استان خوزستان در دستور کار بوده زیرا مردم خوزستان دین خود را به کشور ادا کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به وضعیت نامطلوب سیستم‌های مخابراتی در استان، تلاش خواهیم کرد به‌زودی اقدامات لازم برای توسعه زیر ساخت‌ها و بهبود سیستم‌ها را انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان داشت: مردم خوزستان و شهرستان اندیمشک در طول سال‌ها، خالصانه در خدمتِ کشور بوده‌اند و اینک وظیفه ما به عنوان مسئولان، فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‌ها برای آنها است.

واعظی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود در شهرستان اندیمشک، روزهای آینده تیمی متشکل از کارشناسان را به شهرستان اعزام کرده تا مشکلات را بررسی کنند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور ادامه داد: دولت دنبال دستیابی به صادرات نفت و رشد اقتصادی قبل از تحریم‌ها است.

در ادامه این جلسه، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان اندیمشک به عنوان دروازه طلایی استان خوزستان، در ایام مختلف سال، شاهد حضور مسافران بوده که این امر موجب ایجاد اختلال در شبکه‌های مخابراتی می‌شود و نبود امکانات لازم در این بخش، نارضایتی‌هایی بین مردم ایجاد می‌کند.

فریدون حسنوند بیان داشت: مردم اندیمشک کنار دیگر مردم استان، جانانه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و انتظار دارند انقلاب هم به آنها توجه کند.

وی افزود: سال‌های جدید بیش از ۱۰ منطقه جدید شهری در اندیمشک  احداث شده که تقریبا هیچ امکاناتی در بخش ارتباطات ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: علاوه بر مناطق‌شهری، در مناطق روستایی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم، طوری‌که در روستا، پوشش شبکه تلفن‌همراه ضعیف بوده و حتی در برخی روستاها هیچ پوششی نداریم.

فریدون حسنوند متذکر شد: بودجه اندیمشک تاکنون متناسب با جمعیت این شهرستان در نظر گرفته می‌شد که این امر با توجه به موقعیت شهرستان که نقطه اتصال سه استان بوده و تمام طول سال میزبان هزاران مسافر است، اجحاف در حق مردم اندیمشک خواهد بود.

وی افزود: خوزستان به عنوان دروازه تشیع و اندیمشک به عنوان دروازه خوزستان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

فرماندار اندیمشک نیز اظهار کرد: شهرستان اندیمشک با دارا بودن ۵ شهر، ۲ بخش و ۱۸۵ روستا، نیازمند توجه ویژه در زمینه‌های مختلف است.

پیمان جهانگیری عنوان کرد: در روستاها، مشکل آنتن‌دهی و ارائه خدمات اینترنتی داریم که این مسئله موجب عدم دسترسی مردم به این خدمات شده است.

وی گفت: ۸ هزار و ۸۰۰ مشترک در شهرستان وجود دارد که متاسفانه زیرساخت مناسبی برای ارائه خدمات کامل به این مشترکان فراهم نشده است.

در ادامه، مدیران عامل ایرانسل و همراه‌اول گزارشی از اقدامات زیربنایی در شهرستان اندیمشک به وزیر ارائه کردند.

دزفولی، مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت: از سال ۸۵ که ایرانسل در اندیمشک راه‌اندازی شده ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است. اولویت اصلی ایرانسل توسعه نسل ۳ و ۴ در اندیمشک تا پایان سال است.

کد خبر : ۴۲۷۸۲۷