خبرگزاری کار ایران

شهردار اندیمشک اعلام کرد؛

خسارت ۴۸۰ میلیارد ریالی سیل به زیرساخت‌های شهری اندیمشک

شهردار اندیمشک گفت: خسارات ناشی از سیل ماه گذشته ۴۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی اندیمشک آسیب رسانده است.

محمدرضا پاپی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اندیمشک، اظهار داشت: برآورد اولیه که در ارتباط با سیل بی‌سابقهٔ ماه گذشته انجام شد، چیزی در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شد. اما با انجام کار کار‌شناسی، فنی و تخصصی و بررسی‌های عمیق‌تر خسارات وارده به اماکن و ده‌ها پارک درون شهری و تاسیسات شهری، مبلغی بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال برآورد گردیده است. بطوریکه خسارت ناشی از سیل در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های شهر اندیمشک از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار تخریب و ویرانی شده‌اند.

 وی افزود: بیشترین خسارات به شهر اندیمشک شامل تخریب صد در صد پل ارتباطی جاده اهواز به کوی نیرو، نشست پل موسوم به علی کمال در محور اندیمشک به دزفول که با توجه به نظر مهندسین مربوطه این پل می‌بایست تخریب و دوباره ساخته شود.

شهردار اندیمشک ادامه داد: دیگر خسارات وارده شامل خسارت ۱۰۰ درصدی سنگ فرش کانال پارک آبی رود دره است، که تقریباً سنگ فرش کانال (دریاچه) رود دره غیرقابل استفاده است.

محمدرضا پاپی، با اشاره به اینکه عوارض و خسارات ناشی از سیل در اندیمشک زیربنایی است، افزود: در سیل اخیر، در آسفالت بیش از ۱۵۰ خیابان، از ۳۰ درصد تا ۹۵ درصد تخریب داشته‌ایم.

وی گفت: در خسارات ناشی از سیل اخیر می‌توان به کانال شرقی شهر اندیمشک حد فاصل بیمارستان امام علی (ع) و منطقه کشتارگاه اشاره نمود که بازسازی این کانال (رودخانه) می‌بایست در اولویت و اهمّ برنامه‌های شهرداری قرار گیرد. همچنین در سیل اخیر به کانال (رودخانه) شرقی منطقه کوی ولایت که آب‌های کوهستان تنگوان را به خارج از شهر هدایت می‌کند آسیب جدی وارد شد که در صورت عدم چاره جویی مناسب و عدم بازسازی و بهینه سازی آن، احتمال بروز حوادث غیرمترقبه از این قبیل دور از انتظار نیست و در صورت بروز باران شدید، قطعا «آسیب جدی به منازل مردم وارد می‌شود.

شهردار اندیمشک عنوان نمود: این بخشی از خسارات وارده به تاسیسات شهری بوده و تقریبا» تمامی قسمت‌های شهر آسیب دیده‌اند.

محمدرضا پاپی، با بی‌سابقه برشمردن خسارات ناشی از سیل اخیر در چند سال گذشته و احتمال بروز مجدد آن در صورت بارندگی، بیان داشت: باتوجه به اینکه شهرداری اندیمشک با مشکلات مالی فراوان دست و پنجه نرم می‌کند، از سرپرست استانداری و دیگر مسئولین مربوطه تقاضا داریم در بحث هزینه‌های بازسازی ما را یاری دهند.

وی افزود: عدم رسیدگی و بازسازی پروژه‌های یاد شده علاوه به نارضایتی عمومی در سطح شهرستان به بروز حوادث ناگوار دیگری دامن می‌زند.

کد خبر : ۳۷۱۰۷۷