خبرگزاری کار ایران

به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد

نشست مشترک مدیر عامل سازمان اروند و معاون وزیر راه و شهرسازی

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و هیئت همراه، در نشستی مشترک با حضور اسماعیل زمانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران استان، فرمانداران و شهرداران آبادان و خرمشهر و سایر مدیران منطقه، شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این نشست، زمانی با تبریک ایام دهه فجر، این ایام را سرآغازی برای ورود به فصلی تازه از روند توسعه و آبادانی در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد اروند با ساختار جدیدش، نیاز به طرحی جامع و کاربردی که شامل کل جغرافیا و در بردارنده استراتژی توسعه همه جانبه آن باشد، دارد. آنچه که ما از شورای عالی شهر سازی کشور انتظار داریم این است در این مسیر ما را یاری کند.

وی افزود: در راستای توسعه طرح‌های شهری و عمرانی و پیش روی به سمت و سوی استراتژی توسعه شهری، نیاز به جلسات متعدد کارشناسی مشترک فیمابین این سازمان و دبیرخانه شورای شهر سازی و معماری کل کشور هست چرا که برای تحقق اجرای یک طرح جامع شهری، پیروی از اصول و استانداردها لازم و ضروری است.

در نشست مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و شورای عالی شهرسازی و معماری کل کشور که با حضور مدیر عامل سازمان و معاون وزیر راه و شهرسازی صورت پذیرفت، موضوعاتی از قبیل، بررسی نحوه تصویب طرح‌های عمرانی و برنامه‌های توسعه منطقه، تصمیم‌گیری درباره تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از تمامی حوزه‌ها و ذینفعان مدیریت توسعه منطقه و تعیین تکلیف کمیسیون ماده ۵ شهرهای آبادان و خرمشهر از طریق برگزاری جلسات تخصصی  به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند مورد بحث و اتفاق نظر قرار گرفت.

کد خبر : ۳۴۴۹۱۳