خبرگزاری کار ایران

در ٨ ماه نخست امسال محقق شد؛

تولید ۴.۳ میلیون تن محصول در بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی ایران

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۶۵

مجتمع پتروشیمی بندرامام تا پایان آبان ماه در مجموع بیش از سه میلیون و ٣٨۶ هزار تن محصول متنوع تولید کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام، تولید محصولات مجتمع پتروشیمی این بندر را در ۵ گروه گاز مایع و محصولات میانی، آروماتیک‌ها، الفین‌ها، پلیمر‌ها و موادشیمیایی دانست و گفت: تا انتهای آبان ماه در گروه گازمایع و خوراک‌ها بیش از یک میلیون و ٩٧٩ هزار تن، در گروه آروماتیک‌ها ٨٧ هزار و ٣٧٧ تن، در گروه الفین‌ها ٣٢١ هزار و ۵۴۵ تن، درگروه پلیمر‌ها ٢٩١ هزار و ۵۵١ تن و در گروه مواد شیمیایی ٧٠۶ هزار و ۴٣٢ تن محصول متنوع تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، رضا امیری، درباره تولید حدود ٣، ۴ میلیون تنی پتروشیمی بندر امام تا انتهای آبان ماه امسال، افزود: ظرفیت تولید در این مدت چهار میلیون ۵٨٧ هزار و ١۴۴ تن بوده است، از این رو تولید در این مجتمع با ٧٣ درصد ظرفیت صورت گرفته است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام تصریح کرد: دلیل عمده کاهش تولید در این مجتمع مربوط به کاهش دریافت خوراک می‌عانات گازی بوده است، دیگر عوامل از جمله توقفهای ناخواسته و کاهش دریافت گاز طبیعی نیز روی کاهش تولید تاثیر داشته‌اند.

امیری اظهار کرد: محصولات تولیدی در مجتمع پتروشیمی بندرامام در بازار داخل و در بازارهای صادراتی نیز فروخته می‌شود، بازارهای هدف برای محصولات تولیدی و صادراتی مجتمع شامل کشور هند، کشورهای جنوب شرق آسیا، چین و کره جنوبی است.

او بیان کرد: در حال مطالعه روی بحثصادرات به اروپا و امریکای جنوبی هستیم که درصورت آماده شدن شرایط بین المللی، کاهش کرایه‌های حمل و نقل و مقایسه بازگشت خالص فروش امکان پذیر است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام اظهار داشت: تنوع محصولات تولیدی مجتمع پتروشیمی بندرامام سبب تنوع صنایع مصرف کننده است، اما بصورت کلی صنایع شیمیائی، غذائی، داروئی، کشاورزی، پلاستیک و پلیمری و صنایع پایین دستی پتروشیمی از محصولات تولیدی مجتمع پتروشیمی بندرامام استفاده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز