خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان خبر داد:

رونق صادرات دام در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۴۳

با آزادسازی صادرات دام زنده در سال جاری، دام‌های پرواربندی استان به فروش رفته و اکثر واحدهای تولیدی مجدداً اقدام به خرید و پروار کردن برای دوره‌های بعدی نموده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با آزادسازی صادرات دام زنده در سال جاری، دام‌های پرواربندی استان به فروش رفته و اکثر واحدهای تولیدی مجدداً اقدام به خرید و پروار کردن برای دوره‌های بعدی نموده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد مشکورزاده، ساعاتی پیش، تعدیل قیمت تمام شده برای واحدهای پرواربندی، رونق اقتصادی در بخش دامپروری و ارزآوری به داخل کشور را از پیامدهای رونق صادرات دام زنده اعلام کرد و تصریح نمود: قبل از آزادسازی صادرات دام زنده، واحدهای دامپروری استان بخصوص در بخش دام سنگین از یک سو با انباشتگی و عدم کشش بازار و از سوی دیگر با افزایش قیمت نهاده‌ها و در ‌‌نهایت ضرر و زیان مواجه بوده است.

وی یادآور شد: از اواخر مرداد ماه تا اوایل آبان ماه سال جاری حدود ۱۱۴هزار و ۴۷۳ رأس دام سبک به ارزش ۲۸ میلیون دلار از استان خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و عموماٌ به مقصد کویت صادر شده است، که از این تعداد ۵۲ هزار و ۳۱۳ رأس مربوط به صادرکنندگان استان خوزستان و تعداد ۶۲ هزار و ۱۶۰ رأس مربوط به صادرات سایر استان‌ها از جمله کرمانشاه، لرستان، همدان، فارس، تهران، قزوین، ایلام و مرکزی بوده که از طریق بنادر چوئبده و آبادان صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز