خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز هفته عصای سفید؛

بخش نابینایان کتابخانه مرکزی خوزستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۸۸

در این مراسم، علاوه بر مسوولین کشوری و استانی، مهتاب کرامتی سفیر کمپین کودکان امید، دوک پارک مدیرعامل شرکت سامسونگ در ایران نیز حضور داشتند.

آئین افتتاح بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان همزمان با اولین روز هفته عصای سفید با حضور مهتاب کرامتی، سفیر کمپین کودکان امید، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، مدیر عامل شرکت سامسونگ در ایران، اعضای انجمن نابینایان کشور و استان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: نابینایان می‌توانند در بیشتر حرفه‌ها حضور فعال داشته باشند و وظیفه دولت‌ها نیز این است که به نیازهای این قشر توجه ویژه داشته باشند.

فرج‌الله خبیر اظهار کرد: به نابینایان به عنوان افراد کم‌توان نگاه نمی‌کنیم، بلکه افرادی هستند که همه توانایی‌ها را به نحو احسن دارند.

وی افزود: کم‌بینا و نابینا بودن این افراد موجب نمی‌شود که در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور نداشته باشند. همان‌گونه که در این حوزه پیگیری‌های لازم انجام شده و ثمراتی نیز داشته، در سایر حوزه‌ها نیز باید امکاناتی فراهم شود که شاهد حضور نابینایان در حوزه‌های دیگر باشیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز با تاکید بر اینکه افراد جامعه نیاز دارند که دانش و اطلاعات خود را به روز کنند، اظهار داشت: منابع و مکان‌های ویژه خدمات رسانی به نابینایان باید افزایش یابد.

منصور کوهی رستمی افزود: تعداد نابینایانی که در بهزیستی خوزستان پرونده تشکیل داده اند، هفت هزار و ۹۲۲ نفر است که از این تعداد، یک هزار و ۹۷۳ نفر در اهواز هستند، که این حجم عظیم می‌طلبد مسئولان برنامه ریزی‌های مدونی را برای آموزش و اطلاع رسانی آن‌ها تدوین کنند.

رستمی، با بیان اینکه در سطح خوزستان علاوه بر کتابخانه مرکزی، چهار کتابخانه مجهز به بخش نابینایان برای بزرگسالان وجود دارد، اضافه کرد: این کتابخانه‌ها در آغاجاری، آبادان، خرمشهر و شادگان است و به زودی بخش نابینایان کتابخانه آبادان به امکانات کودک مجهز می‌شود.

در این مراسم از ۲۶ نفر از نابینایان نخبه علمی و ورزشکار با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز