خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کتابخانه‌ها تأکید کرد:

معرفی وقایع دوران دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۳۱

فرهنگ ایثار و شهادت میراثی ارزشمند برای ملت ایران محسوب می‌شود که حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ترویج و تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس در نحوه رفتار جوانان و ترویج ارزش‌های اخلاقی و معنوی موثر است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، با بیان اینکه در خوزستان ۲۱۹ کتابخانه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند وقایع مربوط به دفاع مقدس را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کوهی رستمی در آیین رونمایی از کتاب همسایه پیامبر(ص)(زندگی نامه و خاطرات شهید داوود دانایی) که با حضور مسئولین استانی در کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: همه کسانی که درگیر جنگ بودند خاطراتی از رشادت‌ها و ایثارگرای‌های آن دوران دارند که باید ثبت و ضبط شوند.

رستمی افزود: در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تمام جامعه و کشور ما در تمام نقاط جغرافیایی و تمام اقشار در گیر جنگ بوده‌اند و یکی از دلایل مقاومت و پیروزی ما در کنار رهبری امام شهداء همین حضور پررنگ و پر از عشق مردم در جنگ بوده است.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت میراثی ارزشمند برای ملت ایران محسوب می‌شود که حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ترویج و تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس در نحوه رفتار جوانان و ترویج ارزش‌های اخلاقی و معنوی موثر است.

وی افزود: نسل بعد از انقلاب، خاطرات چندانی از دوران جنگ ندارند، لذا کتابخانه‌ها می‌توانند وقایع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این راستا برنامه‌های متنوعی را در خصوص معرفی کتاب، نقد کتاب و رونمایی از کتاب‌هایی با موضوعات دفاع مقدس در طول سال برگزار می‌کنند و با منابع موجود در این خصوص می‌تواند به مردم خدمات رسانی کنند.

سرپرست اداره کل در ادامه افزود: امروز هم با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه معرفی کتاب همسایه پیامبر(ص) که خاطرات شهید بزرگوار داوود دانایی را به تصویر کشده است را برگزار کرده‌ایم. این کتاب خاطرات و قصه عشق و ایثار این شهید ایثارگر است که حتی در لحظه شهادت نیز ماسک و چفیه خود را نیز به همرز خود داد تا آن‌ها زنده بمانند و خود به درجه رفیع شهادت رسید.

رستمی در پایان گفت: در فرازی از وصیت نامه این شهید بزرگوار می‌خوانیم: مسئله‌ای که باید حضور خواهرانم و همه خواهران متعهد برسانم این است که همیشه با ایمان راسخ، سنگر‌هایشان که‌‌ همان حجابشان است را حفظ کنند و همیشه زینب وار و فاطمه گونه باشند. و برادرانم اگر می‌خواهند که در پیشگاه خداوند متعال سربلند و روسفید باشند، از احکام و فرایض الهی لحظه‌ای غفلت نورزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز