خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

عامل سعادت و هدایت یک جامعه کتاب است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۵۵

همه ما انسان‌ها از جمله علما، دانشمندان، نخبگان در برابر عظمت علم و کتاب به مانند کودکی هستیم که باید در تلاش برای آموختن باشیم.

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع مسئولین و کارشناسان کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز گفت: عامل سعادات و هدایت یک جامعه کتاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حضرت آیت الله شفیعی در یک جلسه فرهنگی با حضور مسئولین و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهواز گفت: این جلسه فرهنگی بسیار ارزشمند و ابتکاری است چرا که پیرامون بحثکتاب، کتابخانه و کتابداری بوده و از موضوعات مورد علاقه شخص من است.

وی افزود: همه ما انسان‌ها از جمله علما، دانشمندان، نخبگان در برابر عظمت علم و کتاب به مانند کودکی هستیم که باید در تلاش برای آموختن باشیم و از هر فرصتی باید استفاده کرد و از معنویات کتاب در زندگی و در علم بهره ببریم. اما نکته مهم در خصوص شما عزیزان این است که در کتابخانه هایی شاغل هستید که بر اساس نیازها و خواسته های عموم مردم و جامعه علی الخصوص نسل جوان تاسیس می شود و نیازهای اطلاعاتی عامه مردم از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و…را با هر مرتبه علمی مرتفع می کند و این نشان از عظمت کار شما و باعثافتخار است.

آیت الله شفیعی افزود: تاریخ کتاب تمام نمی شود. چرا که همانطور که می بینید با وجود این همه وسایل ارتباط جمعی پیشرفته و کم حجم از نظر علمی و فنی که به ترویج علم و دانش می پردازند، اما کتاب و کتابداری هیچگاه از بین نمی رود و دلیل آن این است که کتاب در ذات و فطرت انسان وارد شده و هرگز فراموش شدنی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: من به سهم خود کتابخانه های زیادی را دیده ام کتابخانه هایی که در جهان کم نظیر و حتی بی نظیر اند، از جمله کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه ملک، کتابخانه علامه امینی و… که جزء کتابخانه های معروف بوده و یکی از نکات مهم که به این کتابخانه ها اعتبار زیادی بخشیده وجود نسخه های خطی در کتابخانه های فوق به عنوان اسناد تاریخی و علمی می باشد و بسیاری از مشکلات علمی، فرهنگی و تاریخی با این اسناد تاریخی برطرف می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: علم به وسیله کتاب باقی می ماند، علم به وسیله کتاب ارج و ارزش پیدا می کند، علم در دراز مدت و با کتابت بر جامعه اثر می گذارد و یکی از ابزارهای نشر علم، نشر کتاب، فصلنامه، سالنامه و… است.

وی افزود: عامل سعادت و هدایت یک جامعه، کتاب است و عامل بازدارنده از ضلالت و گمراهی در هر جامعه نیز کتاب است. وظیفه شما مسئولین امر کتاب و کتابخوانی در این راستا بسیار سنگین و حیاتی است، شما باید کتاب را به بطن جامعه و در بین آحاد مردم وارد کنید. وظیفه شما این است که علم و کتاب را با توجه به نیازهای هر منطقه از استان به آن منطقه برده و جامعه ای آگاه و با علم و دانش بسازید.

آیت الله شفیعی در پایان گفت: انتظار ما از شما کتابداران این است که در چارچوب مبانی انقلابی و اسلامی و ایرانی در خصوص مسئله کتاب و کتابخوانی تلاش کنید و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنید، کار شما در ظاهر یک شغل است اما در باطن یک عبادت بزرگ است.

همچنین در ابتدای این جلسه منصور کوهی رستمی، سرپرست اداره کتابخانه­ های عمومی اهواز، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه به نگاهی به تاریخچه کتابخانه ­های دوران اسلامی حضور آیت الله شفیعی در رأس یک کتابخانه عمومی در سطح شهرستان اهواز را فرصتی استثنایی دانست.

رستمی افزود: ویژگی بارز کتابخانه­ های این دوره حضور و مدیریت علماء دین و دانشمندان در این گونه کتابخانه ­ها بوده است که با حضورشان توانستند بر غنای کتابخانه و میزان مراجعه به کتابخانه­ ها بیافزایند. خوشبختانه در حال حاضر این اتفاق در شهرستان اهواز افتاده است و با افتتاح کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی شاهد حضور حضرت آیت الله شفیعی در رأس مدیریت این کتابخانه عمومی هستیم. و ان شاء­اله تلاش خواهیم کرد این کتابخانه را به کتابخانه‌­ای مجهز و مدرن و کتابخانه‌های الگو در سطح کشور تبدیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز