خبرگزاری کار ایران

با هدف گرامی داشت لیالی قدر؛

شب شعر عاشقان بیدل در دزفول برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۹۳

این شب شعر با حضور شاعران بزرگ استانی و شاعران جوان شهرستانی با هدف گرامیداشت ماه پرخیر و برکت، شب‌های قدر و شهادت مولای متقیان در فضایی معنوی و دوستانه برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول از برگزاری شب شعر عاشقان بیدل در این شهرستان توسط اداره کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فروزان مهرانپور گفت: شب شعر عاشقان بیدل همزمان با ماه مبارک رمضان با شعرخوانی حاج علی حسین‌پور در کتابخانه عمومی شهداء صفی آباد با حضور شاعران بزرگ استانی برگزار شد.

وی گفت: این شب شعر در شهرستان دزفول با حضور شاعران بزرگ استانی و شاعران جوان شهرستانی با هدف گرامیداشت ماه پرخیر و برکت، شبهای قدر و شهادت مولای متقیان در فضایی معنوی و دوستانه برگزار شد.

وی افزود: حاج احمد عبدالهی یکی دیگر از شعرای پیشکسوت استان در این مراسم شعری درباره غزه و مردم فلسطین و ضرورت توجه مسلمانان به اوضاع ملت مظلوم فلسطین به عنوان یکی از نمادهای مهر و محبت و انسان دوستی قرائت کرد که مورد استقبال جمع حاضر در برنامه قرار گرفت.

مهرانپور گفت: کاظم جوکار، محمود جافرمن، مسعود جافرمن، رامین نوری‌زاده و‌پور اکبری نیز از دیگر شعرایی بودند که در این مراسم شعرهایی با مضمون ماه مبارک رمضان، مذهبی، اجتماعی قرائت کردند.

وی گفت: اجرای چند مسابقه ویژه جوانان و نوجوانان و مداحی از دیگر برنامه‌های مراسم شب شعر عاشقان بیدل بود.

فروزان مهرانپور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقه نقاشی کودک با عنوان «مهمانی رمضان» به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرستان دزفول اشاره کرد و افزود: کودکان رده سنی شش تا ۱۴ در این دوره از مسابقه نقاشی با عنوان «مهمانی رمضان» شرکت کرده و شرکت در این مسابقه برای عموم کودکان شهرستان آزاد بوده است.

وی در ادامه گفت: کودکان و نوجوانان علاوه بر شرکت در این مسابقه از طریق برنامه‌های پیش بینی شده از جمله قصه گویی قرآنی، شعر خوانی و نقاشی با ویژگی‌ها و فلسفه ماه مبارک رمضان آشنا شدند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی کودکان با فلسفه ماه مبارک رمضان و برکات و فیوضات این ماه عنوان کرد و افزود: نمایشگاهی از آثار این مسابقه در کتابخانه عمومی غدیر شهرستان دزفول به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین در پایان این مسابقه به ۱۵ نفر از شرکت کنندگان با دادن جوایز ارزنده‌ای تجلیل شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان دزفول با اشاره به ضرورت آشنایی کودکان با تعالیم اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم خانواده‌ها و مسئولین فرهنگی، بستر سازی لازم برای نهادینه کردن تعالیم اسلامی در میان اعضای خانواده از‌‌ همان دوران کودکی است که اینگونه برنامه‌ها می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز