خبرگزاری کار ایران

انتقاد مدیر عامل فولاد اکسین خوزستان از واردات ورق:

قیمت ورق های تولیدی این شرکت کمتر از مشابه خارجی آن است

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۰۰

متاسفانه اخیرا دو میلیون تن ورق فولادی که شرکت ما توانایی تولید آن را دارد از شرکت اسار هند وارد شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: زمانی که امید، انگیزه و نشاط در کارگر ایجاد می شود، تمام تلاش خود را با انگیزه بیشتری در جهت رشد شرکت و مجموعه انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عزیز قنواتی توجه و اهمیت به روحیات، سلامتی و تندرستی کارگران را یک وظیفه ذاتی خواند و ادامه داد: در این شرکت برای رشد فرهنگ شهروندی و سلامت کارمندان و کارگران هیچ حد و مرزی برای بودجه تعیین نشده است.

وی افزود: مدیر در کنار ابزار اداری باید رهبر خوبی باشد و خودش را مثل کارگر بداند چرا که عامل توسعه نیروی انسانی است و باید بدانیم که بی حرمتی به کارگر رضایتمندی نمی آورد. با نظرسنجی انجام شده در این شرکت رضایتمندی در حد ایده آل و مطلوب بود.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین در خصوص تأمین ایمنی کارگران در مقابل زیان های شغلی گفت: به اعتقاد من در صنایع سنگین و خطرآفرین برای حذف تلفات جانی باید به سمت تکنولوژی پیش رفت به همین جهت در شرکت ما برای تأمین ایمنی کارگران در بخش هایی که تماس مستقیم با دستگاه ها برقرار می شود به خاطر بهره گیری از آخرین تکنولوژی نورد فولاد دنیا تماس مستقیم با دستگاه ها حذف شده و دستگاه ها کاملا اتوماتیک عمل می کند. به همین جهت فولاد اکسین از زمان بهره برداری تا بحال گزارش تلفات جانی نداشته است.

قنواتی گفت: محصولاتی که ما به راحتی توان تولید آن را داریم و توسعه آن حداقل دو هزار شغل ایجاد خواهد کرد از خارج وارد می شود. برای مثال فولاد اکسین ورق لوله ای انتقال نفت و گاز را تولید می کند که مواد اولیه این شرکت را فولاد خوزستان تهیه می کند اما مشکلات قابل رفعی دارد درحالی که کسی پیگیر مشکلات این شرکت نیست و کمکی در رفع آن نمی کند.

وی افزود: معضل اصلی جامعه ما بیکاری است. متاسفانه اخیرا دو میلیون تن ورق فولادی که شرکت ما توانایی تولید آن را دارد از شرکت اسار هند وارد شده است. این شرکت های لوله ساز به این مواد اولیه نیاز دارند. واردات این محصول به مدت یکسال مانعی برای ایجاد اشتغال نیست اما متاسفانه این قرارداد برای پنج سال منعقد شده و تأمین محصول آن از شرکت هندی برای پنج سال صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین از غیر فعال ماندن یک شرکت بزرگ که توان ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر را دارد به علت نبود مواد اولیه خبر داد و افزود: می توان با تأمین مواد اولیه تولید این ورقه ها، توانایی تولید آن را به شرکت های داخلی همچون فولاد اکسین داد. قیمت ورق های تولیدی این شرکت کمتر از مشابه خارجی آن است درحالی که از لحاظ کیفیت نیز مناسبتر است. این شرکت تضمین خواهد کرد که اگر مواد اولیه از طریق فولاد خوزستان تامین شود حداقل پنج تا ده درصد زیر قیمت کالاهای خارجی تحویل شرکت پروژه های نفت خواهد داد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و استاندار خوزستان بر استفاده از تولیدات داخلی افزود: سود حاصل از تولید دو میلیون تن ورق در این شرکت به جای وارد کردن آن از هند، امکان احداثدو کارخانه با اشتغال زایی بیش از دوهزار نفر را به صورت مستقیم در استان ایجاد خواهد کرد. در فولاد یک نفر معادل هشت الی ده نفر است، یعنی در حدود ۲۰ هزار نفر اشتغال زایی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وی گفت: مشکل فولاد خوزستان بحثفنی نیست، بحثمدیرتی است. اکیپ های کارشنایی پس از شناسایی این مشکلات و رفع آن و اقدام در جهت تامین مواد اولیه می توانند به رفع مشکل اشتغال کمک کنند. سود حاصل از تولید محصول، طرح های توسعه ای را گسترش خواهد داد و در نتیجه به ایجاد اشتغال و پیاده کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک های بزرگ و موثری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز