خبرگزاری کار ایران

هواشناسی استان هشدار داد؛

وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۶۱۳

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع دمای ۴۸ درجه و بالاتر از روز پنجشنبه هفته جاری در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از اداره کل هواشناسی استان، در این اطلاعیه آمده است: این وضعیت جوی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان تا روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری محتمل است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان در این خصوص گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواخر هفته وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط گاهی نسبتا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک های محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها (به ویژه فردا و پس فردا) وجود دارد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: در این روزها روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج خواهد بود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۶.۱ و ایذه با ۱۶.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۳.۹ و حداقل ۲۷.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش از امروز دوشنبه به تدریج با استقرار الگوهای تابستانی شاهد روند افزایش دما تا پایان هفته در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز