خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

تغییر شهردار بندر امام و واکنش منفی فعالان اجتماعی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۰۸

خرمی، شهردار بندر امام استعفا داد تا آرش دُر به عنوان شهردار جدید توسط شورای شهر انتخاب شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، برخی از فعالان اجتماعی بندر امام معتقدند که بیش از دو دهه عدم توجه به شایسته سالاری در انتخاب شهردار، باعث شده تا این شهر بندری با مشکلاتی مواجه شود تا جایی که برخی از مشکلات این شهر از جمله آبگرفتگی های معابر به سرخط اخبار کشانده شود.

یک گذر نیم ساعته در سطح شهر و قیاس وضعیت موجود با سال‌های نه چندان دور، حکایت غم‌انگیزی از رشد وضعیت نابسامان این شهر پر درآمد دارد.

انتخاب‌های احساسی، مداخله‌جویانه و بدسلیقه گی شوراهای اخیر شهر، سال‌هاست که بدهی‌های فراوانی را برای این شهرداری ایجاد نموده و عملا پروژه چشمگیر عمرانی در این شهر صنعتی دیده نمی‌شود.

در آخرین اقدام صورت گرفته توسط اعضای شورای اسلامی شهر که با تعلیق یک عضو شورا، جلسات خود را با ۶ نفر برگزار می‌کند، با استعفای خرمی شهردار این شهر موافقت شد تا آرش دُر به عنوان شهردار جدید بندر امام انتخاب شود اما این تصمیم با انتقادات تندی در فضای مجازی مواجه شد.

منتقدین این تصمیم شورا بر این باور هستند که در ادوار اخیر سپردن سکان شهرداری به افرادی که توان کافی برای اداره امور ندارند، باعث شده که اماکن تفریحی این شهر که روزگاری پذیرای شهروندان شهرهای مجاور بوده، اکنون علاوه براینکه هیچگونه جذابیتی برای مردم شهرهای همسایه ندارد، پاسخگوی حداقل انتظار شهروندان خود نیز نیست.

علاوه براین، مشکلات عمرانی این شهر از یک طرف و رشد روزافزون بدهی‌های شهرداری از سویی دیگر، حاکی از عدم توان شوراهای اسلامی فعلی و گذشته برای انتخاب یک شهردار با رزومه موفق بوده و همین امر سبب شده تا بندر امام علیرغم دیگر شهرهای مجاور چندان امیدی به شهروندان برای بهبود اوضاع در آینده ندهد.

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر، تعداد بازداشتی‌های پیمانکاران و مسئولین شهرداری بندر امام توسط دادستانی این شهر به نوعی تایید کننده این سطح از نگرانی شهروندان می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز