خبرگزاری کار ایران

پیش‌بازی صنعت نفت و پرسپولیس؛

رویارویی تیم‌های تهاجمی در تختی آبادان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۳۰۷

بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان معتقد است که بازی فردای این دو تیم یک بازی کاملا تهاجمی خواهد بود.

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص دیدار دو تیم پیشین خود، یعنی صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران که از ساعت ۱۹ فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در ورزشگاه تختی آبادان و از هفته بیست و چهارم لیگ برتر کشور برگزار می‌گردد، گفت: هر دو تیم به دنبال یک بازی تهاجمی و کسب سه امتیاز این دیدار هستند.

این کارشناس و مربی فوتبال در خصوص شرایط پرسپولیس گفت: این تیم در ۷ بازی گذشته خود، ۶ برد و یک تساوی داشته است که آمار خیلی خوبی را نشان می‌دهد‌.

این تیم در بازی‌های اخیر خود که با مربیگری اسمار ویرا بوده، چالش‌ و مشکلات گذشته از جمله اختلافات درون باشگاهی، حضور در جام باشگاه‌های آسیا و مصدومیت بازیکنان را نداشته و شرایط خوبی دارد.

وی ادامه داد: در طرف دیگر میدان، صنعت نفتی حضور دارد که در دو بازی اخیر خود با هدایت فراز کمالوند یک برد و یک تساوی به دست آورده و با توجه به اینکه در بازی رفت موفق به توقف پرسپولیس در آزادی شده بود، از روحیه‌ای بالا برخوردار است. کمالوند از آن دست مربیان باهوش و زیرک است که با توجه به در اختیار داشتن بازیکنان سرعتی و تکنیکی، می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد. ولی باید هم‌تیمی‌های آبادانی ام فراموش نکنند که برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس، بازی در خانه یا خارج از خانه فرقی نمی‌کند، بخصوص اینکه این تیم شانس اول قهرمانی است و حتی در زمین حریفان هم حاضر به از دست دادن امتیاز نیست تا بتواند با کوچکترین لغزش رقیبش استقلال تهران، قهرمانی خود را مسجل نماید.

وی افزود: نباید این موضوع را هم فراموش کرد که از زمان روی کار آمدن اوسمار، اتفاقات خوبی در پرسپولیس افتاده. اول اینکه این تیم بازی‌های رو به جلو و بدون ترس را انجام می‌دهد. دوم اینکه خریدهای خیلی خوبی داشته هر چند معتقدم هنوز به یک مهاجم ششدانگ احتیاج دارد که اگر این مشکل نبود، الان پرسپولیس آمار گل‌های زده بیشتری داشت و سومین نکته که خیلی مهم است این است که این تیم در بازی‌های اخیر خود، تنها با یک هافبک دفاعی که ریگی هست، بازی کرده و نکته مهم دیگر، بکارگیری از بازیکنان به نحو احسن و در زمان مناسب است که در این خصوص می‌توان به نحوه بکارگیری امید عالیشاه اشاره کرد.

مدافع پیشین پرسپولیس، بیان کرد: مهمترین موضوع در مورد پرسپولیس، ساختار بی نقص این تیم در سال‌های اخیر است. بعنوان مثال وقتی یک مربی بزرگ مثل یحیی گل‌محمدی از این تیم جدا می‌شود و یک مربی نه‌چندان شناخته شده در فوتبال ما جایگزین می‌شود، بلافاصله هماهنگی لازم بین بازیکنان و مربی شکل می‌گیرد که نتایج خوب ۷ بازی اخیر را برایشان رقم می‌زند.

مدافع پیشین صنعت نفت آبادان در خصوص نکات مثبت و منفی تیم صنعت گفت: تیم صنعت نفت با روی کار آمدن فراز کمالوند روند رو به رشدی را تجربه کرده و از لحاظ فرم بازی، انسجام تیمی، ساختار تاکتیکی و ایجاد موقعیت گل و گلزنی رشد قابل توجهی داشته، این تیم از سیستم ۳_۵_۲ در بازی قبلی خود روبروی استقلال خوزستان استفاده کرد و در فاز دفاعی تبدیل به ۵_۳_۲ می‌شد که علاوه بر پوشش دادن به عرض زمین به دنبال استفاده از ضد حملات در عمق تیم‌های حریف با حضور دو مهاجم زهردار خود بوبکر تراوالی و علی یوسف بود. نکته قابل ملاحضه نحوه پرس هماهنگ و منسجم این تیم در کناره‌ها هست که قبلا این کار صورت نمی‌گرفت و همچنین برنامه‌ریزی و کار تمرین شده در ضربات ایستگاهی که هم در بازی با سپاهان هم در برابر استقلال خوزستان منجر به گلزنی تیم صنعت نفت شد. توپ‌های ارسالی به تیر دوم و نقطه کور مدافعان صنعت نفت نقطه ضعف بزرگ این تیم هست که در بازی روبروی استقلال خوزستان هر دو گل دریافتی از این طریق بود.

باقری‌ها در پایان و در خصوص پیش‌بینی‌اش از نتیجه‌ی این دیدار، گفت: در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. من با توجه به اینکه در این دو تیم ریشه‌دار بازی کرده‌ام، امیدوارم در نهایت پرسپولیس به قهرمانی برسد و صنعت نفت هم در لیگ برتر بماند.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز