خبرگزاری کار ایران

به منظور مقابله با بیماری آبزیان جنوب کشور؛

نشست بحران بهداشت و بیماری‌های میگو در خوزستان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۷۶۵

در نشست تخصصی بررسی وضعیت بیماری AHPND در پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور بر تشکیل کمیته بحران بهداشت و بیماری‌ها در استان خوزستان برای رصد بیماری‌های میگو و جلوگیری از بروز بیماری‌ها تاکید شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، نشست تخصصی بررسی وضعیت بیماری AHPND در پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور با حضور مدیرکل دامپزشکی خوزستان، رئیس گروه بهداشت و بیماری های سخت پوستان مؤسسه، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان برگزار شد.

در این نشست، حسین هوشمند رئیس پژوهشکده گزارشی از اهداف مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و عملکرد پژوهشکده را ارائه کرد.

در ادامه، مدیر کل دامپزشکی استان، دامپزشکی را خط دفاعی توسعه آبزی پروری اعلام کرد و درخواست نمود: دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی متولی آبزی پروری، تمرکز آبزی پروران را به مباحث بهداشتی، پیشگیری و موضوعات پیشرو معطوف کنند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان نیز وضعیت تولید میگو در سال گذشته و فعالیت‌های پرورشی سال جاری در استان را تشریح کرد و اعلام کرد: علاوه بر مزارع پرورش میگو در مجتمع چوئیده آبادان، برخی از مزارع به صورت منفرد هستند و برخی هم به صورت پرورش در آب‌های نامتعارف پساب مزارع کشاورزی اقدام به پرورش میگو کرده‌اند که پیشبینی می‌شود امسال حجم پرورش میگو به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

در پایان، مقرر شد که کمیته بحران بهداشت و بیماری‌ها در استان برای رصد بیماری‌های میگو و جلوگیری از بروز بیماری‌ها تشکیل شود. همچنین روز مزرعه واکسن در مزرعه الگویی پروژه واکسن باکتریایی آئروموناس با مدیریت اداره کل دامپزشکی استان برای معرفی پروژه واکسن برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز