خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

افزایش ٧ برابری ظرفیت پتروشیمی غدیر/اشتغال زایی بیش از یکهزار نفر با بهره‌برداری از طرح پتروالفین فن‌آوران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۰۷۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغالزایی پروژه احداث شرکت پتروالفین فن‌آوران گفت: در فاز اول در دوره ساخت حدود ٣ هزار فرصت شغلی ایجاد و در زمان بهره‌برداری حدود یکهزار نفر نیروی  متخصص کارگری به کار گرفته خواهند شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سید صولت مرتضوی امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از پروژه احداث واحد پتروالفین فن‌آوران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور رئیس جمهور طرح‌های بسیاری در خوزستان آغاز به کار خواهند کرد که این طرح‌ها به منظور احیای چرخه زنجیره صنعت پتروشیمی هستند. 

وی با اشاره به طرح پتروالفین فن‌آوران، افزود: با اجرای این طرح که حدود ٢ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی و ریالی دارد، بیش از ۲ میلیون تن افزایش تولید محصول خواهیم داشت و چرخه تولید را تکمیل می‌کند. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغالزایی این پروژه عنوان کرد: در فاز اول در دوره ساخت حدود ٣ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود و در زمان بهره‌برداری حدود ١٠٠٠ نفر نیروی  متخصص کارگری به کار گرفته خواهند شد.

وی همچنین در آیین کلنگ زنی پروژه کلر آلکالی پتروشیمی غدیر بیان کرد: با تکمیل این طرح ظرفیت پتروشیمی غدیر ٧ برابر افزایش خواهد یافت که کار بسیار بزرگی است. 

مرتضوی ادامه داد: در گذشته اگر کوچک ترین طرح در کشور اجرا می‌شد، دولت مردان وقت دست نیاز به طرف بیگانگان دراز بود و امروزه دانشمندان جوان ما دل ذرات را نیز می‌شکافند و گام‌های موثری برمی‌دارند. 

وی تصریح کرد: بنیان این دانش بومی، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها، طرح‌های دانش بنیان بر تفکر پاک اندیشه اسلامی است. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اگر ضریب صندوق‌های بازنشستگی رو به تحلیل است، با اجرای این طرح‌ها پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی نیز تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌بینیم دست کشورهای همسایه و برخی از صاحبان قدرت در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی به سمت جمهوری اسلامی دراز شده است به لحاظ این پیشرفت‌ها و توان‌های علمی است. 

١.٨ میلیارد دلار سرمایه احداث پروژه پتروالفین فن آوران

در ادامه محمد جواد بدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران اظهار کرد: ۱.۸ میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری پروژه پتروالفین فن آوران است که مدت زمان بهره برداری آن ٣ سال است.

وی افزود: فاز یک این شرکت تولید یک ملیون و ٨٠٠ هزار تن متانول است که ۶۰۰ هزار تن در سال ظرفیت صادرات است.

بدری با بیان اینکه در مخازن متانول دچار مشکل هستیم، گفت: دو مخزن متانول ۵٠ هزار تنی که برای پروژه سودآور باشد،  در طول ١٨ ماه احداث می‌شود. 

بدری با اشاره به سرمایه گذاری احداث شرکت پتروالفین فناوران بیان کرد: در مرحله نخست، ۲۰ درصد از طریق افزایش سرمایه و اعتبار ریالی انجام خواهیم داد و مابقی نیز از طریق فاینانس خارجی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز