خبرگزاری کار ایران

در آستانه سال نو؛

زنگ جشن نیکوکاری ۱۶ اسفند ماه در خوزستان نواخته می‌شود / بیش از یک هزار واحد مسکونی به مددجویان واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۷۹۴

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: باتوجه‌ به پایان سال و عید نوروز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه زنگ جشن نیکوکاری در خوزستان نواخته می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، جمال شیبه امروز شنبه ۱۳ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نزدیکی ایام نوروز و جشن نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۱ماهه سال جاری ۶ هزار سری جهیزیه با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به نیازمندان اهدا و هیچ نوعروسی در نوبت دریافت جهیزیه نیست.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار گفت: در حال حاضر برای ۳ هزار و ۹۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه واریز می‌شود و یک هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه علاوه بر جهیزیه ۶ هزار قلم کالای خانگی بین نیازمندان توزیع شد، افزود: ۱۴ اسفندماه ۲۳ هزار واحد مسکوتی که توسط کمیته امداد ساخته شده به نیازمندان در کشور اهدا می‌شود که سهم خوزستان یک هزار و ۳۸ واحد است.

وی از تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: صندوق ولایت کمیته امداد تنها صندوقی است که نه سود دریافت و نه پرداخت می‌کند که تاکنون ۱۳۴ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف تسهیلات پرداخت کرده است.

شیبه ادامه داد: ۵۴ هزار دانش‌آموز و سه هزار و ۳۰۰ دانشجو در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که شهریه و حمایت مالی برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در ابتدای سال تحصیلی جاری با کمک خیرین، مردم و مؤسسات بین دانش‌آموزان توزیع و به هر نفر حدود ۳۰۰ هزار تومان نیز سرانه پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان یادآور شد: سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه زنگ جشن نیکوکاری در آستانه پایان سال و عید نوروز در خوزستان و هم‌زمان با کشور نواخته خواهد شد که عموم مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق‌های مختلف حضوری و غیرحضوری مانند شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* و به شماره کارت ۰۵۷۵-۹۹۹۴-۹۹۱۸-۶۰۳۷ واریز کنند.

وی با بیان اینکه هیچ شخصی برای تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد در نوبت نیست، افزود: سامانه امداد هوشمند به این منظور راه‌اندازی شده که اگر شخصی درخواست تحت پوشش قرار گرفتن داد با استعلام در این سامانه هم‌زمان از چند ارگان دیگر استعلام  شده و نیازمندان واقعی قابل‌تشخیص هستند.

شیبه اضافه کرد: در طرح اکرام ایتام خیرین می‌توانند با اطلاعاتی که کمیته امداد در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند کمک‌های خود را مستقیم برای ایتام واریز کنند.

وی با اشاره به پرداخت الکترونیکی کمک نقدی برای افزایش سرعت و امنیت کمک‌رسانی، بیان کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان همچنین از پیش‌بینی کمک ۵۴۰ میلیاردتومانی خیرین در سال جاری تا پایان سال خبر داد.

زنگ جشن نیکوکاری ۱۶ اسفند ماه در خوزستان نواخته می‌شود / بیش از یک هزار واحد مسکونی به مددجویان واگذار می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز