خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۵ هکتار از مزارع دزپارت زیر کشت گیاهان دارویی/رونق گردشگری سلامت و کشاورزی با کاشت گیاهان دارویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۰۷۷

یکی از تجربه‌های موفق حوزه کشاورزی در شهرستان دزپارت، کشت گیاهان دارویی است، این تجربه نه‌تنها در حوزه اقتصادی بلکه در قالب گردشگری نیز در کوتاه‌مدت رشد قابل‌توجهی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان با اشاره به این موضوع که پس از تجربه کشت گیاهان دارویی در سال‌های گذشته و عملکرد قابل‌قبول اقتصادی این حوزه، گفت: در سال جاری نیز ۱۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزپارت در بخش مرکزی و قارون به زیر کشت رفت. این گیاهان شامل زعفران، رازیانه، سیاه دانه، بابونه، زیره سبز، گل گاوزبان، کنگر فرنگی و رزماری هستند که در قالب مزارع خرد و کلان به زیر کشت رفتند.

هژیر کیانی ادامه داد: هم اکنون در حدود ۴۰ نفر به شکل مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند و با توجه به توجیه اقتصادی و تجربیات پیش از این و با حمایت دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، امور عشایر و منابع طبیعی در قالب تأمین بذر و آموزش تئوری و عملی این اتفاق سرانجام ممکن گردید.

وی تاکید کرد: تجربه کشت گیاهان دارویی در سال گذشته در قالب طرح مدیریت یکپارچه حوزه آبخیز ۱۶ هزار هکتاری رکعت و به شکل آزمایشی انجام گرفت و امسال این طرح  باهدف آموزش، توانمندسازی و بهبود معیشت جوامع محلی و در جهت پایداری سرزمین و حفظ منابع طبیعی مطرح و انجام شد.

این فعال محیط زیست افزود: در کنار بحث توسعه کشت گیاهان دارویی، این طرح بستری برای رونق و رشد گردشگری سلامت و کشاورزی در شهرستان دزپارت و ایذه نیز خواهد بود.

وی در پایان گفت: مؤسسات تأمین بذر طی یک قرارداد ضمن تهیه بذر برای بهره‌برداران، پس از برداشت محصول، گیاهان دارویی تولیدی را به شکل تضمینی خریداری خواهند کرد.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز