خبرگزاری کار ایران

سال پرورشی بدون بیماری لکه سفید در مزارع میگو چوئبده آبادان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۷۶

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌ کل دامپزشکی خوزستان از پایان برداشت میگوی پرورشی از مزارع چوئبده آبادان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سید محمد مکی نیا، گفت: در سال پرورشی  1401 درسایت پرورش میگوی چوئبده آبادان تعداد 35 مزرعه در 516 استخر با مساحت مفید بیش از 466 هکتار اقدام به پرورش میگو نموده که در همین راستا نزدیک به 78 میلیون قطعه پست لارو در مزارع ذخیره سازی انجام شد.

مکی نیا با اشاره به اینکه سال زراعی جاری از اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر مهرماه آغاز گردیده بود، با برداشت 1095تن میگو، بدون ردیابی بیماری لکه سفید و بیماری نوظهور AHPND در میگوهای پرورشی به پایان رسید.

وی اظهار کرد: با همت و تلاش  کلیه عوامل ذیربط همچون دامپزشکی، شیلات و پرورش‌ دهندگان و همچنین رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای و اجرای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور به ویژه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو، خوشبختانه در سالجاری بیماری لکه سفید در سایت میگوی استان رویت نشد.

مکی نیا اظهار داشت: در این راستا در طول دوره تکثیر و پرورش فصل زراعی 1401 تعداد 280 مورد آزمایش و تست PCR  از مراکز تکثیر و پرورش میگو در خصوص ردیابی بیماری های میگو انجام شد که موردی در این خصوص گزارش نشد.

وی همچنین با توجه به جایگاه آبزی پروری استان خوزستان و اهمیت نظارت بهداشتی بر مزارع تکثیر و پرورش انواع آبزیان به ویژه میگو افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان در فصل تکثیر و پرورش در تمام مراحل  برداشت میگو با اعمال نظارت های بهداشتی به شکل مستمر و حضور موثر تضمین کننده سلامت محصولات تولیدی هستند و در این راستا 350 بازدید از مزارع چوئبده توسط کارشناسان انجام شد.

میانگین برداشت میگو در سایت چوئبده بیش از 2300 کیلوگرم در هکتار و همچنین میانگین سایز میگوی برداشت شده در سایت 20 گرم بوده و در مزارع شاخص که از میگوی جوان نرسری شده استفاده کرده‌اند. میگوی 40 گرمی نیز برداشت شده است که این سایز پرورشی در کشور بی نظیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز