خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری استان خوزستان خواستار شد:

اصلاح و ارتقای کارکرد شیوخ عشایر

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۸۷

صندوق عشیره نباید تنها به پرداخت دیه و فصل دعوی اختصاص یابد؛ بلکه باید صرف سرمایه گذاری برای اشتغال و درآمدزایی عشیره شود.

ایلنا: رئیس کل دادگستری استان خوزستان خواستار اصلاح و ارتقای کارکرد شیوخ در بین عشایر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری این استان، محمدباقر الفت در نشست با سران عشایر عرب که در محل سالن ولایت این دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که وظیفه شیخ را به حل و فصل دعوی محدود کنیم، جایگاه وی را تنزل داده‌ایم.

وی از سران عشایر خواست تا با شناخت نقاط ضعف و قوت عشیره و طائفه خود و با استفاده از مقررات و قانون بودجه و توسعه، نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را توسعه بخشند.

الفت تصریح کرد: صندوق عشیره نباید تنها به پرداخت دیه و فصل دعوی اختصاص یابد؛ بلکه باید صرف سرمایه گذاری برای اشتغال و درآمدزایی عشیره شود.

وی افزود: در صورت تشکیل تعاونی‌ها و توسعه اشتغال در عشیره، هم سود بیشتری عاید مردم می‌شود و هم نرخ بیکاری و فقر و در نتیجه میزان جرائم و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

الفت هدف از این نشست مشترک را ارائه راهکار برای تقویت عشایر عنوان کرد و اظهار داشت: در آیندهٔ نزدیک با حضور شما و نمایندگان بانک‌ها و مؤسسات دولتی، نشست مشترکی برگزار می‌شود که در این نشست، می‌توانید طرح‌های پیشنهادی خود را مطرح کنید و موانع پیش روی خود را با آنان در میان بگذارید.

وی با بیان اینکه امروز ساختار عشیره آسیب دیده است، اظهار داشت: برای اصلاح و عمران عشیره باید از راهکارهای قابل قبول و منطبق با فرهنگ آن استفاده کرد.

در ادامه، سایر اعضای حاضر در این نشست به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز