خبرگزاری کار ایران

انجام چهارمین پیوند موفق قلب در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۸۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از چهارمین عمل موفق پیوند قلب در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمدحسین سرمست اظهار داشت: در پنج ماه اخیر دریافت ارگان‌های پیوندی از بیماران مرگ مغزی، جان ۴۱ هموطن را در استان خوزستان و استان‌های دیگر نجات داده که امیدواریم این فرهنگ الهی و ارزشمند ادامه‌دار باشد.

وی گفت: ارگان‌های حیاتی قلب، کلیه و کبد مرحوم بیت سیاح که بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، با اقدام خداپسندانه خانواده این مرحوم به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه این عمل، چهارمین عمل موفقیت‌آمیز پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود، تصریح کرد: حال بیمار دریافت کننده قلب مطلوب و مساعد بوده و ان‌شاءالله ظرف روزهای آینده از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

سرمست به انجام بیست مورد اهدای عضو در پنج‌ماهه اول سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ مورد پیوند کلیه، ۱۱ مورد پیوند کبد و ۲ مورد پیوند قلب در اهواز انجام شده و مابقی ارگان‌های پیوندی بنا به شرایط اورژانسی به شهرهای دیگر از جمله ۴ مورد کبد و ۲ مورد کلیه به شیراز و ۲ مورد قلب به تهران اعزام و پیوندهای موفق صورت گرفته است.

وی بیان کرد: به طور کلی در پنج ماه اخیر دریافت ارگان‌های پیوندی از بیماران مرگ مغزی، جان ۴۱ هموطن را در استان خوزستان و استان‌های دیگر نجات داده که امیدواریم این فرهنگ الهی و ارزشمند ادامه‌دار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: شایسته است از مردم ایثارگر و با سخاوت استان خوزستان که در فرهنگ حیات‌بخش اهدای عضو مشارکت می‌کنند، تشکر و قدردانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز