خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اگر بازنشستگان کف خیابان هستند به دلیل تفسیر اشتباه هیأت وزیران از مصوبه شورای عالی کار است/ از دولت انتظار نداریم این‌گونه با بازنشستگان بازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۸۸۵

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز، کارون و حمیدیه با انتقاد از بلاتکلیفی بازنشستگان برای افزایش حقوق خود در سال ۱۴۰۱ گفت: از دولت انتظار نداریم این‌گونه با بازنشستگان بازی شود و در گرمای بیش از ۵۰ درجه در کف خیابان حق قانونی‌شان را مطالبه کنند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حمید باوی‌بحره در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: یکی از خواسته‌های بازنشستگان درآمدن از بلاتکلیفی بوده چراکه چهار ماه برای تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق خود بین دولت و مجلس شورای اسلامی پاس‌کاری می‌شوند.

وی افزود: دولت حق دخالت و تصرف در مصوبه افزایش حقوق شورای عالی کار و هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی که برای کارگران و بازنشستگان اجرا می‌شود را ندارد ولی متأسفانه دولت سرخود این مصوبه ۱۰ درصدی را به بهانه عدالت در پرداخت سایر صندوق‌ها اجرا کرد درصورتی‌که صندوق تأمین اجتماعی از باقی صندوق‌ها مجزا است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز، حمیدیه و کارون گفت: سرمایه صندوق تأمین اجتماعی از جیب کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان بوده و دولت ریالی به آن‌ کمک نمی‌کند این در حالی است که بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان پرداخت نشده است.

مغایر بودن افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان با اصل ۳۵ و ۱۳۸ قانون اساسی

وی با بیان اینکه بودجه باقی صندوق‌ها از دولت است و قانون افزایش ۱۰ درصدی برای سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی خلاق قانون است، ادامه داد: پیرو جلسات مکرر کانون‌های بازنشستگان و رایزنی با نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس این قانون به کمیته تطبیق و بررسی مصوبات دولت رسید که خوشبختانه مغایر با اصل ۳۵ و ۱۳۸ قانون اساسی شناخته و ابطال شد.

باوی‌بحره در ادامه مطلب فوق بیان کرد: فرصت ۱۰ تا ۱۵ روزه برای اجرای آن داده شد که هیات دولت مقاومت کرده و انتظار داریم رئیس مجلس در این باره اقدامی کند.

بازنشستگان هیچ جایگزینی را نمی‌پذیرند

وی عنوان کرد: کانون عالی کشور قول داد با برگشت رئیس مجلس از سفر خارجه این مصوبه ۱۰ درصدی ابطال شود، ولی بازنشستگان در تجمع روز گذشته صحبت نهایی خود را کرده و خواهان اجرای مصوبه شورای عالی کار بوده و به‌هیچ‌وجه جایگزینی را نمی‌پذیرند؛ اینکه دولت برای حفظ آبرو جایگزین یا سبد معیشتی بدهد به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و به‌صراحت اعلام می‌کنیم به‌عنوان بازنشسته امروز و رزمنده دیروز که مانع تعطیلی خط تولید تعطیل شدیم و اکثر آن‌ها جانباز هستند، سزاوار نیست بازنشسته‌ها را به کف خیابان‌ها برای مطالبه قانونی خود بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگان در بدترین شرایط پای انقلاب بوده و هستند، لذا اجازه ندهید شبکه‌های معاند سوءاستفاده کنند. اگر بازنشستگان کف خیابان هستند به دلیل تفسیر اشتباه هیات وزیران از مصوبه شورای عالی کار و سازمان تأمین اجتماعی است.

اعمال مصوبه ۵۷ درصدی برای حداقل‌بگیران براساس سابقه

باوی‌بحره افزود: بازنشستگان خواهان ابطال مصوبه ۱۰ درصدی و اعمال مصوبه ۵۷ درصدی برای حداقل‌بگیران براساس سابقه است.

وی در پایان اعمال ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، حق جنگی و بدی آب و هوا را که حق مسلم بازنشستگان است ،خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز