خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی رئیس دادگستری استان خوزستان خبر داد:

اولین جلسه آشنایی با طب سنتی در دادگستری خوزستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۵۰

در این دوره که با حضور اساتیدی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، کارکنان قضایی و اداری حوزه های قضایی اهواز شرکت داشتند.

ایلنا: اولین جلسه آشنایی با طب سنتی در دادگستری خوزستان برگزار شد. معاون فرهنگی رئیس دادگستری استان خوزستان در آیین گشایش این دوره آموزشی گفت: کارکنان دستگاه قضایی مظلوم‌ترین کارکنان هستند، چرا که با سنگینی کار و امور محوله به آنان و احساس مسئولیت فراوانی که احساس می‌کنند، کمتر به فکر سلامتی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از دادگستری این استان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی ادامه داد: قضات و کارکنان اداری دستگاه قضایی نباید بیمار باشند، تا بهتر بتوانند به امور مردم رسیدگی کنند.

وی ضمن تقدیر از استقبال و حضور کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان در این دوره‌ها، اظهار امیدواری کرد که این جلسات ادامه یابد.

در ادامه، استاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سرمایه اصلی هر جامعه، نیروی انسانی است و اگر جنگ و بلایای طبیعی یک سرزمین را نابود کند، آن‌ها هستند که با تفکر و تواناییشان جامعه را دوباره آباد می‌کنند.

دکتر قربان‌پور ادامه داد: در حالی که وسایل الکترونیکی منزلمان را هر شش ماه یا سالی یک بار به متخصص این امر نشان می‌دهیم، از بدن خود غافل مانده‌ایم.

وی گفت: هدف طب سنتی حفظ سلامت بدن برای پیشگیری از بیماری است و اگر زنان خانواده آموزش‌های لازم را فرا گرفته و به کار گیرند، شاهد کاهش بیماری‌ها در سطح جامعه خواهیم بود.

قربان‌پور گفت: آب و هوای مناسب، خوردن و آشامیدن، خواب و بیداری، حرکت و سکون، احتباس و استفراغ، و اعراض نفسانی، اصول شش گانه تندرستی هستند که با رعایت آن‌ها فرد می‌تواند زندگی سالمتری داشته باشد.

وی افزود: هیچ چیز از اعراض نفسانی قوی‌تر نیست و زود‌تر از آن در بدن بیمار بروز نمی‌کند. امید، کمکی است که نیمی از بیماری را حل می‌کند.

قربان‌پور با اشاره به نکاتی از حفظ سلامتی در آموزه‌های دین اسلام، گفت: اروپاییان ویژگی‌های دین اسلام را به کار گرفته‌اند که ما آن‌ها را فراموش کرده‌ایم.

در این جلسه دو تن دیگر از اساتید و کار‌شناسان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برای شرکت کنندگان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز