خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

رکود فعالیت‌های فرهنگی در باغملک خوزستان/ یک بام و دو هوای ادارات ارشاد استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۱۲

هنرمندان شهرستان باغملک از رکود فعالیت‌های فرهنگی و عدم پاسخگویی مدیریت مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلایه‌مند هستند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، تعدادی از این هنرمندان به خبرنگار ایلنا گفتند: نبود تقویم فرهنگی مشخص، عدم تعامل با هنرمندان، پاسخ‌های غیر کارشناسانه، پاس‌کاری، رکود و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، تنها دستاورد این روزهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باغملک است. مدیریتی که به‌جای جذب و دلجویی هنرمندان، به فرار و بی‌انگیزگی آنها دامن می‌زند.

برخی دیگر از هنرمندان باغ‌ملک گفتند: هیچ‌گونه جنب و جوشی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باغملک به چشم نمی‌خورد. شهرستانی که به‌واسطه جشنواره‌های متنوع شعر گویشی و نمایش خیابانی آن تا همین دیروز محل مراوده هنرمندان و دوستداران حوزه فرهنگ در استان بود، امروز باید با خاطره آن روزها دل‌خوش کند.

یکی از هنرمندان این شهرستان می‌گوید: برنامه‌ریزی و مدیریت درستی اگر باشد، هنرمند برای فعالیت انگیزه پیدا می‌کند. وقتی سالن آمفی‌تئاتر و بی‌میلی هنرمندان را می‌بینم، دلم می‌گیرد. یکی از امیدواری‌های ما در حال حاضر تغییر و تحولاتی است که در رأس مدیریت اداره کل ایجاد شده است.

یکی دیگر از هنرمندان این شهرستان ضمن گلایه از برخوردهای دوگانه اداره ارشاد باغملک با برخی از هنرمندان، می‌گوید: باور بفرمایید ما هنوز نمی‌دانیم که چه کسی هنرمند است و چه کسی نیست. برای هر کسی که فکر کنید، از خانواده خودِ مدیر ارشاد تا کسی که اصلا آدرس اداره ارشاد را نمی‌داند هنرکارت صادر کرده‌اند  در حالی که هنرمندان بسیاری وجود دارند که بارها به اداره مراجعه کرده‌اند و با شکل‌های مختلف آنها را پاس‌کاری می‌کنند.

پدر  یکی از هنرمندان باغملکی در این باره به ایلنا می‌گوید: بارها برای دریافت هنرکارت فرزندم پارسا نجاتی به اداره ارشاد مراجعه کرد اما پاسخی دریافت نکردم  . فرزندم از هنرمندانی است که در جشنواره موسیقی صاحب رتبه و مقام است اما به او هنر کارت نداده اند.

وی افزود: حتی هفته گذشته مستقیم نزد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک رفتم اما باز هم  جواب رد گرفتم.

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد باغملک در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در این خصوص، گفت: تا کنون  کسی به من مراجعه نکرد و  اصلا چنین شخصی را نمی‌شناسم، ما تابع قانون و مقررات هستیم.

احمدرضا زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا بر اساس همین قانون، چطور برخی هنرمندان برای برخی از اعضای خانواده شان، هنرکارت گرفته اند ؟ بیان کرد: حتما دارای شرایط بوده‌اند که برای آنها هنرکارت صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز