خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

استخر شنای ایذه همچنان در بلاتکلیفی/بخش خصوصی مشارکت نمی کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۱۶۳

به دنبال تعطیلی پنج ساله سالن استخر شنای شهرستان ایذه و گلایه های مردم و اهالی ورزش، همچنان این سالن با درهای بسته و در مسیر خاموشی، به محلی آرام برای آشیانه سازی پرندگان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، صدای اعتراض ها و گلایه مندی مردم و بخصوص جامعه ورزشی در خصوص تعطیلی استخر شنای شهرستان ایذه به جایی نمی رسد. حتی آمدن وزیر ورزش هم نتوانست  راه حلی برای برون رفت ورزش شهرستان ایذه از وضعیت رکود باشد، چرا که همچنان هیچ میلی در مرکز استان برای تغییر نگاه بخشی نگرانه به مناطقی مانند ایذه و جود ندارد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایذه با تایید اوضاع وخیم سالن استخر شهر ایذه گفت: زمین استخر شنا در سال ۱۳۸۱ با مساحت تقریبی ۳۷۰۰ متر مربع و با مبلغ تقریبی سه میلیون و دویست هزار تومان از اداره مسکن و شهرسازی با کاربری ورزشی خریداری شد، در سال ۱۳۸۲ با مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و با کمک  اعتبارات استانی و نهایتا با مبلغ ۶۱۰ میلیون تومان به مرحله نهایی رسید.

کوروش احمدی افزود: این استخر سرانجام پس از یک وقفه در سال ۱۳۸۷ به مرحله افتتاح و بهره برداری رسید و طبق اصل ۱۴۴ ماده ۸۸ که برای اولین بار این ماده قانونی به اجرا در می آمد و طبق قانون می بایست تمامی اماکن ورزشی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند، سالن شنا استخر را برون سپاری شد.

احمدی ضمن اشاره به شرایط شهرستان و عدم استفاده صحیح از این مکان گفت: پس از مدتی کاشی های کف استخر دچار تخریب شد، بلافاصله پس از این اتفاق ما تصمیم به تعطیلی و تامین اعتبار آن گرفتیم که به سرعت مورد مرمت و اصلاح قرار گرفت و دوباره  در اختیار مردم قرار داده شد که پس از مدتی به دلیل عدم مراقبت و نشر گاز کلر باعث سوراخ شدن سقف گردید و می بایست سقف معیوب به سرعت مورد تعمیر قرار می گرفت ولی این کار انجام نشد. برای تاسیسات جانبی به ایزوگام نیاز بود که این مورد هم مورد سهل‌انگاری واقع گردید، حتی می توانستند از درآمد خود استخر برای برخی امور جاری آن استفاده کنند که هرگز این موارد عملی نشد که همین کم کاری ها سرانجام به تخریب کلی و در نهایت به تعطیلی استخر منجر شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایذه ادامه داد: در حال حاضر جکوزی ریزش کرده، لوله ها تخریب و پوسیده شده اند، سقف سوراخ شده است، کاشی های کف دیگر قابل استفاده نیستند و در کل باید گفت یک ساختمان مخروبه داریم. شما یک ماشین را در نظر بگیرید که اگر از آن مراقبت نشود پس از چند سال بالاخره به گاراژ می رود و توان اولیه و زیبایی ظاهری خود را از دست می دهد، سالن استخر شنا نیز همین گونه بوده و در پی عدم مراقبت فوری به این حال و روز گرفتار شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ پس از  بازدید کارشناسان ارزیاب اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، اعلام شد که برای بازسازی تخریب های صورت گرفته  مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار نیاز است. پس از این بازدید با هزینه کرد ۹۰ میلیون تومان استخر برای دو سال دیگر نیز به کار خود ادامه داد تا اینکه با ورود کرونا و تعطیلی اجباری اماکن عمومی، استخر شنا شهرستان وارد دوران اغما گردید.

احمدی با اشاره به شرایط نابسامان فعلی این مکان برای بازگشایی دوباره گفت: با وجود ایرادات فنی و تخریب های اساسی امکان بازگشایی استخر وجود ندارد. هر اتفاق غیر منتظره ای می تواند در بازگشایی این مجموعه صورت بگیرد. خردادماه سال گذشته پس از بازدید تیم فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان مبلغ پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان برآورد هزینه شد که همین مبلغ با توجه به تورم فعلی به مرز ده میلیارد رسیده است و دولت هیچ گونه مبلغی برای بازسازی در نظر نمی گیرد مگر در قالب ماده ۲۷ و مشارکت بخش خصوصی. این استخر برای دو مرحله برای ورود بخش خصوصی تا کنون به مزایده گذاشته شده است ولی مورد استقبال قرار نگرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان نیز با تایید سخنان احمدی در خصوص عدم استقبال بخش خصوصی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و تعداد بسیار بالای پروژه های نیمه تمام، کمبود اعتبارات و در چارچوب قوانینی که دولت دست ما را باز گذاشته است، استخر شنا ایذه را در قالب ماده ۲۷ قرار داده و بزودی به بخش خصوصی واگذار می گردد.

حمید بنی تمیم ادامه داد: طبق همین قرار استخر ایذه در دو مرحله که به مزایده گذاشته شده، متقاضی نداشته و اگر بار سوم هم مورد استقبال قرار نگیرد ما می توانیم از طریق یکی از هیات ها یا یکی از خیرین اقدام به واگذاری نماییم تا در آینده یک فکر اساسی برای تعمیرات کلی آن صورت گیرد.

استخر شنای ایذه همچنان در بلاتکلیفی/بخش خصوصی مشارکت نمی کند

استخر شنای ایذه همچنان در بلاتکلیفی/بخش خصوصی مشارکت نمی کند

استخر شنای ایذه همچنان در بلاتکلیفی/بخش خصوصی مشارکت نمی کند

 

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز