خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران:

نمایندگان مجلس پیگیر اصلاح قانون شهرداری‌ها باشند/ کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ محل تخلف و درآمدزایی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۹۰۱

عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران و دبیر این حزب در اهواز، گفت: تکرار سوانح ساختمانی در حد فاجعه‌ توأم با تلفات انسانی و مالی در کشور، علامت و هشدار جدی است که تداوم بی‌توجهی به عمق فاجعه‌ همچون گذشته فرصت‌های پیشگیری در آینده را از ما می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی مجدم اظهار داشت: پس از ریزش ساختمان متروپل، یکی از اولین سؤالاتی که به ذهن همگان می‌رسد این است که چرا کسی مانع ساخت آن نشده است؟ چرا باید هرازگاهی شاهد چنین فجایعی در استان خوزستان باشیم، نهادهای ناظر و مانع تخلفات در عرصه ساخت‌وسازها چرا سکوت کرده بودند؟ آنچه مسلم است، در ماجرای ریزش متروپل تخلفاتی بی‌شماری رخ داده به صورتی که معان اول رئیس جمهور به فساد گسترده در ساخت متروپل اذعان کرده. یکی از سرچشمه‌های مولد فساد و فاجعه در ساختمان متروپل آبادان وجود کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است که زمانی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهری بنا شد و قرار بود در مقابل این‌گونه تخلفات (افزایش تعداد طبقات ساختمان) و تغییر کاربری‌ها بایستد اما خود با تغییر کاربری و کارایی از محل مقابله به فساد، در مواقعی به منبع تولید فساد و درآمد در شهرداری‌ها تبدیل شد و این یعنی تخلف فروشی شهرداری‌ها است، یعنی عبدالباقی ها تخلف می‌کنند، و درعین‌حال از این تخلف سود می‌برند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها هم به دلیل سود حاصله از دریافت جریمه‌های کلان، متأسفانه در آخر پایان کار می‌دهند.

دبیر حزب اراده ملت در اهواز، ادامه داد: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود پیگیر اصلاح قانون شهرداری‌ها باشند و از تصویب تبصره‌هایی که روزنه‌ای برای سوداگران هستند، خودداری کنند. همچنین از قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور می‌خواهیم تقاضای دستور تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای زدودن غبار فساد و رانت نهادینه شده در خوزستان در کنار مشخص شدن علل حادثه و برخورد قاطعانه و عبرت‌آموز با عامل یا عاملان این حادثه را، انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز