خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان خبر داد؛

کشف و ضبط چند اثر تاریخی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۵۴۵

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از دستگیری یک قاچاقچی و کشف و ضبط چند اثر تاریخی در شهرستان‌‌های باوی و شوش خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، رامین مکناوی اظهار داشت: در جریان بازرسی و تفتیش یک منزل مسکونی توسط نیروی انتظامی در شهرستان باوی، با تیزبینی و هوشیاری این نیروها تعداد پنج عدد سکه کشف و در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شد.

وی ادامه داد: سکه‌های مکشوف طی دستور مراجع قضایی به‌منظور اعلام نظر کارشناسی تحویل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان شد تا براساس نظریه کارشناسی، اصالت تاریخی سکه‌ها تایید شود و در ادامه نیز با تقدیم شکایت، موضوع برای دستگیری متهمان احتمالی رسیدگی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به کشف دو اثر دیگر در شهرستان شوش، افزود: با توجه به همراهی کارشناسان حفظ و احیای وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید از یکی از محوطه‌های تاریخی از توابع شهرستان کرخه، یک کوزه سفالی و یک شیء سنگی کشف شد.

مکناوی تصریح کرد: این دو اثر نیز پس از سیر مراحل اداری، تحویل امین اموال شوش شدند که براساس نظریه کارشناسی دارای اصالت تاریخی و مربوط به دوره اسلامی تشخیص داده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز