خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان:

کتابخانه‌های خوزستان از حالت مخزن و انبار کتاب خارج شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۶۷

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان در کنفرانس خبری به مناسبت هفته کتاب گفت: شهرداری های استان بدهی های خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند.

ایلنا: مدیر کل کتابخانه‌های خوزستان، همزمان با هفته کتاب و در کنفرانس خبری گفت: به دلیل مصادف شدن هفته کتاب با تاسوعا و عاشورای حسینی «ره»، هفته کتاب تاریخ دوم آذرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، لفته منصوری افزود: ساختار نهاد کتابخانه‌ها، غیر دولتی است و به ما کمک می‌کند در عرصه‌های مختلف با جریان‌های استان همسو باشیم.

وی گفت: در نهاد کتابخانه‌ها، استخدام نیروی انسانی سالانه به دلیل رشد کتابخانه‌ها ی عمومیِ در حال توسعه صورت می‌گیرد و بالطبع به دلیل مطالبه اجتماع، رشد مستمر تعداد کتابخانه‌ها، اعضاء و زیربنا را به همراه داریم و خدمات بیشتری از جمله دو شیفت کاریی در همه کتابخانه‌ها برقرار است و البته در کتابخانه شهید رجایی سه شیفت در حال ارایه خدمات است.

منصوری ادامه داد: کتابخانه‌های خوزستان از حالت مخزن و انبار کتاب خارج شده‌اند و یک مکان کاملا پویاست که نقش اجتماعی فعالی دارد.
وی به فعالیت‌های مثبت انجام گرفته شده مانند: تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به ریاست استاندار، و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران اشاره کرد و افزود: در راستای فعالیت‌های پژوهشی که ۳ درصد اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص داده، در سال ۹۱، استان خوزستان موفق شد ۵ طرح پژوهشی ارائه دهد.
منصوری به تشکیل ۳۶۰ کارگاه آموزشی تا پایان ماه جاری اشاره کرده و گفت: تشکیل گرو ه‌های مطالعاتی با هدف جمع خوانی و سیر مطالعاتی با ۷۲ گروه و ۷۵۰ عضو در ۲۳۰ جلسه تشکیل شده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب و در هفتهٔ جاری کتابخانه‌ای به‌نام شهید علی هاشمی در منطقه پردیس اهواز افتتاح می‌شود و به دوستان علاقمند به دفاع مقدس مژده می‌دهیم که بخشی از این کتابخانه جهت گردهمایی و انجمن دفاع مقدس تخصیص داده می‌شود.
منصوری در پایان از عدم همکاری شهرداری‌های استان در پرداخت ۵ درصد درآمد خود که به موجب ماده ۶ قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی باید به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز شود انتقاد کرده و گفت: متأسفانه بجز شهرداری ایذه، همه شهرداری‌ها همچنان بدهکارند و تقاضایم از این عزیزان این است که هر چه سریع‌تر بدهی خود را پرداخت نمایند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز