خبرگزاری کار ایران

در هفته کتاب انجام شد؛

اجرای فاز چهارم و پنجم طرح ایستگاه مطالعه در استان خوزستان

کد خبر : ۱۱۹۹۹۸

باید با انجام برنامه ریزی مناسب و اصولی، بسترهای لازم برای افزایش سرانه مطالعه در این استان ارتقاء یابد.

ایلنا: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان از اجرای فاز چهارم و پنجم طرح ایستگاه‌های مطالعه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، لفته منصوری گفت: با اجرایی شدن این دو فاز، تعداد ایستگاه‌های مطالعه در استان به ۲۹ ایستگاه می‌رسد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به بهره برداری از ۱۵ ایستگاه مطالعه استان در طی سه مرحله گفت: فاز چهارم و پنجم ایستگاه مطالعه بزودی در استان اجرا می‌شود و تعداد ایستگاه‌های سراسر استان به ۲۹ ایستگاه خواهد رسید.

منصوری افزود: باید با انجام برنامه ریزی مناسب و اصولی، بسترهای لازم برای افزایش سرانه مطالعه در این استان ارتقاء یابد که در این میان خانواده‌ها، معلمین، اساتید، مسئولین و مدیران استان و… در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: در سه فاز از اجرای این طرح ۴۵ عنوان کتاب و تعداد ۳۴۳ هزارجلد برای این ایستگاه‌ها در سه بخش خردسال و کودک، نوجوان و جوان با موضوع‌های عمومی از سوی نهادکتابخانه‌ها پیش بینی و ارسال شده است که با بهره برداری از فازهای چهارم و پنجم تعداد عناوین به ۶۰ عنوان و تعداد کتاب‌ها به ۴۱۸ هزار جلد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است تاکنون، این ایستگاه‌ها در فرودگاه اهواز، راه آهن اهواز، استانداری، بیمارستانهای رازی، آپادانا، علامه کرمی، گلستان، سینا، امام خمینی(ره) و کلینیک شهید رجایی، دادگستری استان، بانک مسکن مرکزی، بانک ملی مرکزی، فردگاه دزفول و بیمارستان گنجویان دزفول به بهره برداری رسیده است و با اجرای این دو فاز ایستگاههای مطالعه در شهرستانهای اهواز، دزفول، بهبهان، خرمشهر، ماهشهر، ایذه، اندیمشک و آبادان به بهره برداری می‌رسد و تعداد کتابهای دریافتی استان برای ایستگاه‌های مطالعه درطی چهار مرحله برابر با ۲۰درصد کل کتابهای کتابخانه‌های عمومی استان است.

نصوری در پایان گفت: طرح ایستگاه‌های مطالعه در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه در استان اجرایی شده است و این ایستگاه‌ها در مناطق پرتردد استان جهت بهره برداری عموم مردم راه اندازی می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز