خبرگزاری کار ایران

در پی بروز مشکلات تنگی نفس؛

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بیمارستان های این شهر بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۶۱

تعداد مراجعین به مراکز درمانی طی دو روز اخیر حدود ۴۰۰۰ نفر بوده است که این مراجعین بیشتر مربوط به اهواز بوده و تعداد کمتر در دیگر شهرهای استان مراجعه وجود داشته است.

ایلنا: در پی مراجعه تعداد کثیری از مردم به بیمارستانهای شهر اهواز و استان به دلیل تنگی نفس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بیمارستان‌های گلستان، شفا و امام خمینی(ره) اهواز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، دیروز در پی بروز آلودگی هوا و متعاقب آن مراجعه تعداد زیادی از مردم با مشکل اولیه تنگی نفس به بیمارستانهای استان، محمد حسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه تیمی از کار‌شناسان به منظور بررسی اوضاع و پیگیری روند درمان افراد بستری شده از بیمارستانهای شهر اهواز بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدید گفت: سازمان محیط زیست در جریان کامل پراکندگی بیماران در سطح استان قرار دارد و با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که این آلودگی در چه شهر‌ها و مناطقی شیوع بیشتری داشته است.

سرمست با بیان این مطلب که مشابه این پدیده البته با حجم بسیار کمتر در سال‌های قبل و در اوایل فصل بارندگی اتفاق افتاده است افزود: قرار شده است که طی جلسه‌ای که امروز بعدازظهر به همین منظور با حضور کار‌شناسان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان محیط زیست و سازمان هوا‌شناسی تشکیل شود با جمع بندی آخرین اطلاعات به نتیجه نهایی در مورد علت وقوع این آلودگی دست پیدا کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان ادامه داد: آمار اولیه بدست آمده از تعداد مراجعین به مراکز درمانی طی دو روز اخیر حدود ۴۰۰۰ نفر بوده است که این مراجعین بیشتر مربوط به اهواز بوده و تعداد کمتر در دیگر شهرهای استان مراجعه وجود داشته است.

سرمست با اشاره به این نکته که علائم تنگی نفس عمدتا شبیه آسم بوده و با سرفه خفیف تا شدید و احساس تنگی نفس همراه است گفت: رسیدگی به این حجم از بیماران در مدت زمان حدود ۶ ساعت نشان از آمادگی و توانمندی پرسنل اورژانس‌ها و متخصصین بیمارستان‌ها دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز