خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های خوزستان در بازدید از زندان مسجدسلیمان:

همه برنامه‌ها در زندان، در راستای اجرای آئین‌نامه اجرائی زندان‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۱

زندانی صرفا بواسطه ارتکاب جرم و بنابر احکام مراجع قضائی، بخشی از حقوق اجتماعی اش برای مدت معینی محدود شده است، لذا باید تلاش شود سایر خدمات مورد نیاز وی برابر مقررات ارائه شود.

ایلنا: مدیر کل زندان های خوزستان در بازدید از زندان مسجدسلیمان گفت: تعامل مستمر با زندانیان و رسیدگی به تقاضاهای آنان در چارچوب مقررات، وظیفه‌ای است که زندانبانان ما باید در همه شرایط مورد توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا پوستچی با بیان مطلب فوق در جمع مسئولین زندان مسجدسلیمان افزود: پاسخگوئی به مخاطبین و ارباب رجوع که برای زندان‌ها در قالب زندانی، مردم، خانواده زندانی و کارکنان تعریف شده است، به خودی خود، موجب می‌شود که همه کار‌ها و روند خدمات جریان داشته باشد چرا که سیستم پاسخگو، خدمت رسان هم خواهد بود.
وی تصریح کرد: زندانی صرفا به واسطه ارتکاب جرم و بنابر احکام مراجع قضائی، بخشی از حقوق اجتماعی‌اش برای مدت معینی محدود شده است، لذا باید تلاش شود سایر خدمات مورد نیاز و مورد تقاضای وی برابر مقررات به وی ارائه شود.
این مقام ارشد زندانهای خوزستان گفت: خدمات فرهنگی، آموزشی و تربیتی، سمعی و بصری و اجتماعی، درمانی و معاضدتی از جمله خدماتی است که یک زندانی به تمام آن‌ها یا بخشی نیازمند است و باید برابر ضوابط تأمین و معمول شود که بحمدالله امروز به برکت نظام اسلامی، رفتار در زندان‌ها و خدمت به زندانیان با هدف اولای اصلاح و تربیت و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه در جریان است.
رضا پوستچی در خاتمه آئین نامه اجرائی سازمان زندان‌ها را نماد و الگوئی بسیار راهبردی برای تحقق حقوق شهروندی و کرامت انسانی مجرمین معرفی کرد و گفت: تمام توان زندانبانان این باشد که حقوق شهروندی زندانیان و تکالیف ذاتی زندانبانی با اجرای دقیق آئین نامه اجرائی زندان‌ها محقق شود و باید همه اقدامات ذاتی زندانبانی و تعامل و نظارت و رفتار و حتی برخورد با زندانی تحت این آئین نامه و البته در فضائی اخلاقی، آموزشی، دینی و انسانی باشد.
در ادامه این نشست بهرام کریمی رئیس زندان مسجد سلیمان معاون و مسئولین ستادی زندان نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای شتاب روند کار در زندان پرداختند که مدیر کل زندان‌های استان راهکارهای لازم را ارائه کرد.

دیدار با زندانیان اندرزگاه‌ها و بازدید از بخش‌های مختلف زندان از جمله دیگر برنامه‌های سرکشی مدیر کل زندان‌های خوزستان از زندان مسجد سلیمان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز