خبرگزاری کار ایران

با دستور دادستان شوش؛

تعداد زیادی از ساخت و ساز های غیرمجاز در اراضی کشاورزی تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۱۸۲

دادستان عمومی وانقلاب شوش از تخریب ۲۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و بنیاد مسکن این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سجاد اسدی مهر امروز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، مستحدثات این ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی مناطق کوی وهب، آخر آسفالت و شهرک بهرام تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب شوش افزود: در پی تخریب این واحدها سه نفر از افراد متخلف که اقدام به تمرد کردند بازداشت شدند.

وی از مردم خواست پیش از هرگونه ساخت و ساز، مجوزهای مورد نیاز را از دستگاه های مربوطه دریافت کرده و از ساخت بنا در زمین‌های کشاورزی و باغی خودداری کنند.

اسدی مهر در ادامه به افرادی که نسبت به دریافت مجوزات ساخت و ساز اقدام نکنند هشدار داد و گفت: در اجرای احکام قلع و قمع بناهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، باغی و منابع طبیعی هیچگونه مسامحه ای وجود ندارد و با افراد متخلف بصورت قاطع و بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد ساخت و ساز روستایی اشاره کرد و گفت: هرگونه ساخت و ساز در نقشه طرح هادی روستاها باید با مجوز دهیاری‌ها انجام شود و اگر دستگاه‌های متولی برای طرح‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری مجوزی صادر کنند در نهایت بخشداری به عنوان تنها نهاد پروانه ساختمانی صادر می‌کند.

وی در پایان گفت: ما باید با فرهنگ سازی از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان جلوگیری کنیم و با اقدامات پیشگیرانه مانع افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز شویم.

انتهای پیام/
سید محمد موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز