خبرگزاری کار ایران

در آستانه عید غدیر خم؛

یکصد و نود و سومین کتابخانه عمومی استان خوزستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۵۷

کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد با مساحتی بالغ بر ۲۷۲ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰/۳ میلیارد ریالی و یکباب مسجد بنام قمر بنی هاشم «ع» در روستای اسلام آباد بخش آبژدان شهرستان اندیکا افتتاح شد.

ایلنا: با حضور آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، فرماندار اندیکا و جمعی از مسولین استانی و شهرستانی کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد با مساحتی بالغ بر ۲۷۲ متر مربع و با سرمایه گذ اری ۲۰۰/۳ میلیارد ریالی در روستای اسلام آباد بخش آبژدان شهرستان اندیکا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در ابتدای این مراسم، فرماندار شهرستان اندیکا اظهار داشت: ما در طی شانزده ماه گذشته شاهد افتتاح ۲۰ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان‌های استان بودیم که نشان از حجم عظیم کار توسط مدیرکل و همکارانشان در نهاد کتابخانه‌هاست.

فخاری مقدم در ادامه افزود: افتتاح این کتابخانه در این منطقه باعثایجاد تحولات بسیاری از جمله ارتقاء سطح فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم خواهد شد و یکی دیگر از مهم‌ترین کارکردهای آن می‌تواند پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این منطقه باشد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: اقوام خوزستانی با حفظ اصالت‌های خود؛ سازنده هویت خوزستانی در این خطه از خاک پاک میهن عزیزمان ایران هستند.

لفته منصوری ادامه داد: هویت، تشخص و تمایز ایجاد می‌کند و خوزستان به عنوان سرزمینی که با خون پاک عزیز‌ترین جوانان این مرز و بوم مطهر شده است، از یک پشتوانه هویت شیعی - ایرانی عمیقی برخوردار است. این مزیت در کمتر استانی در کشور دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: برنامه‌های ساخت، تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان در راستای سند چشم انداز ایران در افق ۱۴۰۴ است که مقرر کرده به ازای هر ۱۰۰ نفر ایرانی، باید ۳۵ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شوند و ۸ متر مربع فضای کتابخانه‌ای و ۴۰۰ جلد کتاب داشته باشند، می‌باشد. این در حالیست که ما با آرمان چشم انداز در کل کشور فاصله داریم و باید همت و پشتکار جمعی برای رسیدن به اهداف داشته باشیم.

لفته منصوری تصریح کرد: این کتابخانهٔ عمومی از محل اعتبارات تملک دارایی استان و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و دویست میلیون ریال ساخته و تجهیز شده است. این کتابخانه با ۲۷۲ متر مربع زیر بنا دارای بخش مخزن با ۱۲۰۰ جلد کتاب، بخش مرجع، بخش کودک، بخش جستجوی کتاب با دو دستگاه رایانه، بخش امانت و دو سالن مجزابا ۵۶ صندلی برای خواهران و برادران است.

در ادامه این مراسم، آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر، از حضور خود برای اولین بار در شهرستان اندیکا ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: برای اولین بار توفیق پیدا کردیم تا در این شهرستان حضور پیدا کنیم و خوشحالیم که برای یک هدف مقدس آمده‌ایم که مایه خیر و برکت برای یک منطقه می‌باشد و در آینده تاثیر عظیمی در فرهنگ، اخلاق و معنویت این مردم ولایتمدار خواهد داشت.

وی در ادامه به تجلیل از مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: منصوری فردی فرهنگ دوست، کتاب دوست، نویسنده و عنصری فرهنگی و علمی هستند که از قدیم با روحانیت و نهادهای انقلابی ارتباط تنگاتنگی داشتند و این مایه افتخار است که چنین فردی را در استان به عنوان مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها داریم.

لازم به ذکر است علاوه برافتتاح کتابخانه، یک باب مسجد قمر بنی هاشم(ع) که توسط خیر روستای اسلام آباد ساخته شده بود، توسط آیت الله شفیعی افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین حضرت آیت الله شفیعی از سد و نیروگاه شهید عباسپور و حوزه علمیه امام رضا(ع) بازدید نموده و در بین کار‌شناسان نیروگاه و طلاب حوزه علمیه سخنرانی نمودند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز