خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد؛

اسکان موقت زلزله زدگان اندیکا حداکثر تا یک‌ماه آینده/ لزوم استفاده از ظرفیت استان‌های همجوار خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۸۷۲

وزیر کشور خطاب به مسئولان خوزستان به اسکان موقت زلزله زدگان حداکثر تا یک‌ماه آینده، استفاده از ظرفیت استان‌های همجوار و خیران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد وحیدی امروز جمعه هفتم آبان‌ماه در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا، اظهار کرد: تامین مسکن، ایجاد فضا برای احشام در زمستان، پشتیبانی فوری برای امدادرسانی به مردم اندیکا از نکاتی است که در بازدید امروز و در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بنیاد مسکن متولی ساخت خانه ‌ها شده و بسیج سازندگی نیز موظف شده آغل‌های تخریب شده را بازسازی کند.

وزیر کشور گفت: به هلال احمر برای رساندن کمک‌های فوری و چادر قبل از فصل سرما و تسریع بر انجام کارها تاکید شد. همچنین باتوجه به صعب العبور بودن بعضی راه‌ها قرار شد حمایت از سایر حوزه‌ها صورت گیرد و از ظرفیت استان های همجوار برای ساخت راه استفاده شود.

وی ادامه داد: نیازمندی‌های پزشکی در کوتاه مدت توسط هلال احمر و در بلند مدت نیز بهداشت و درمان با بکارگیری نیروهای داوطلب انجام می‌شود.

وحیدی با اشاره به مشکل بی آبی در منطقه بیان کرد: افزایش تعداد تانکرها در روستاها بخصوص مناطقی که دارای خطوط لوله نیستند از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود چرا که در برخی روستاها مردم برای پر کردن دبه‌های ۲۰ لیتری چندین کیلومتر پیاده می‌روند.

وزیر کشور شناسایی ظرفیت تک تک روستاها برای ایجاد راه‌ها و اسکان موقت و دائم روستاییان را مهم دانست و افزود: طبق بازدیدهایی که انجام شد هنوز در بحث بازسازی و اسکان عقب هستیم.

وی خطاب به مسئولان استانی تاکید کرد: اسکان موقت روستاییان عقب است و حداکثر تا یکماه آینده باید در بحث اسکان موقت زلزله زدگان به مرحله خوبی برسیم چرا که فصل بارش باران نزدیک است.

وی عنوان کرد: بهسازی راه‌ها را نمی‌توان تنها به امور عشایر سپرد و راهداری نیز باید در این زمینه، ماشین آلات خود را وارد کار کند چرا که نبود راه هزینه امدادرسانی را افزایش می‌دهد.

وزیر کشور در پایان هدف دولت و دستگاه‌های مختلف در منطقه را رفع محرومیت عنوان کرد.

همچنین، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: آواربرداری در حال انجام است و از فردا عملیات ساخت خانه اجرایی خواهد شد.

وی یکی از مشکلات را نبود راه مواصلاتی به منظور رساندن مصالح دانست که به گفته او قرار است یک کارخانه شن و ماسه در این شهرستان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز