خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز صورت گرفت؛

افتتاح چندین پروژه در بیمارستان شهدای هندیجان/ ابول نژادیان: تزریق ۳ و نیم میلیون دُز واکسن در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مراسم بهره‌برداری از چندین پروژه در بیمارستان شهدای هندیجان گفت: تاکنون ۳ و نیم میلیون دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، چند پروژه در بیمارستان شهدای هندیجان با حضور فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حبیب آقاجری نماینده مجلس شورای اسلامی، علی بویری فرماندار هندیجان و جمعی دیگر از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

اورژانس ۱۸ تخت خوابی با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال، درمانگاه تخصصی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، بخش ccu با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، بخش اتاق عمل ۴۶ میلیارد ریال و پد بالگرد اورژانس با اعتبار ۳ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی بودند که ظهر امروز به بهره برداری رسید.

فرهاد ابول نژادیان در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور، گفت: این پروژه‌ها با حمایت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند که ۵۰ درصد اعتبار آن توسط خیرین و ۵۰ درصد دیگر توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شد.

وی افزود: از اول آبان‌ماه تقسیم‌ پزشکان متخصص در کشور انجام می‌شود که تلاش خواهیم کرد سهمیه خوبی برای هندیجان گرفته شود تا بیمارستان فعالی برای ارائه خدمات به شهروندان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی اهواز در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در خوزستان به خبرنگار ایلنا، گفت: حدود ۳ و نیم میلیون دُز واکسن در استان تزریق شده که ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر یک دُز و یک میلیون ۱۵۰ هزار نفر نیز هر ۲ دُز را دریافت کرده‌اند. در بعضی از شهرستان‌ها میزان پوشش واکسیناسیون از ۸۳ درصد عبور کرده و ۳ شهرستانی که پایین جدول واکسیناسیون قرار داشتند سرعت کار خود را بالا بردند.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزی ادامه داد: ۴۶ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال یک دُز واکسن را دریافت کردند. همچنین در جمعیت شهری استان ۷۰ درصد و در جمعیت روستایی ۴۷ درصد حداقل یک دُز واکسن دریافت کردند.

ابول نژادیان خاطر نشان کرد: آبان‌ماه دُز دوم واکسن دانش آموزان تزریق و مدارس حضوری خواهند شد. شرط حضور در کلاس واکسینه شدن است و اگر کسی واکسینه نشود باید در هفته ۲ بار تست pcr با هزینه شخصی انجام دهد.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز