خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

تجهیز محوطه تاریخی و موزه هفت‌تپه به سیستم حفاظت الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۷۵۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از تجهیز محوطه تاریخی و موزه هفت‌تپه به سیستم حفاظت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سیدحکمت‌اله موسوی یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با اعلام این که با استفاده از اعتبارات ابلاغی سال جاری، محوطه و موزه هفت‌تپه نیز مانند محوطه چغازنبیل به سیستم حفاظت الکترونیکی مجهز شد افزود: در دنیای امروز و حفاظت مدرن از محوطه‌های تاریخی، نصب دوربین‌های مداربسته معمول‌ترین روش است و می‌توان آن را به عنوان اولین قدم در حفاظت الکترونیک از محوطه‌ها عنوان کرد.

 

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در معرفی موزه و محوطه تاریخی هفت‌تپه بیان کرد: محوطه هفت‌تپه، یکی از معدود شهرهای ایلامی شناخته‌شده‌ای است که کاوش در آن در دهه چهل شمسی به همت دکتر نگهبان آغاز و موجب شناخت بیشتری از دستگاه اداری حکومت ایلامی شد. موزه هفت‌تپه نیز به موازات گسترش کاوش‌ها در هفت‌تپه، به پیشنهاد و پشتکار بی‌مانند شادروان دکتر نگهبان با هدف حفاظت و نمایش آثار تاریخی هفت‌تپه گشایش یافت و در حال حاضر دارای اتاق معرفی دو محوطه ایلامی چغازنبیل و هفت‌تپه و موزه اختصاصی دوره ایلامی است.

او با تأکید بر اهمیت وجود سیستم‌های حفاظت الکترونیکی افزود: امیدواریم‌ راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته و ایجاد ساختار نظارت دقیق‌تر و اتصال سیستم به‌صورت برخط به شبکه‌های کنترل و نظارت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، ارتقای حفاظت از داده‌های تاریخی‌فرهنگی را به دنبال داشته باشد.

موسوی اضافه کرد: همچنین نصب سیستم‌ دوربین مدار پبسته، راهگشای اهداف دیگری از جمله نظارت و پایش دقیق بناها و ساختارهای تاریخی محوطه هفت‌تپه خواهد بود.

او بیان کرد: حفاظت الکترونیک جایگزین حفاظت فیزیکی و نیروهای انسانی حراست و یگان حفاظت نخواهد شد، بلکه به عنوان پشتیبان آن‌ها و به منظور ارتقای وضعیت حفاظت از این محوطه مهم ایلامی صورت گرفته است. در حال حاضر موقعیت دوربین‌های مداربسته در اطراف محوطه و موزه به گونه‌ای انتخاب شده است که هیچ مکانی خارج از مراقبت و پایش قرار ندارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در پایان با اظهار امیدواری برای استفاده از سیستم‌های نوین و کارآمدتر در حفاظت از موزه و محوطه تاریخی هفت‌تپه گفت: میراث‌فرهنگی و راهکارهای حفاظت و معرفی آن در جهان امروز، روزانه شاهد تغییرات است؛ امروزه موزه‌ها و محوطه‌های میراث‌فرهنگی با دقت و نظارت بیشتری صیانت و پایش می‌شوند و من امیدوارم در آینده موزه هفت‌تپه نیز میزبان این راهکارها باشد تا ضمن مراقبت بیش از پیش، بستری مناسب برای معرفی خود و دورۀ ایلام فراهم سازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز