خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

چرا عمر ورزشی فوتبالیست‌های ایرانی کوتاه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۵۳۱

یک کارشناس و پیشکسوت فوتبال خوزستان به بررسی علل و عوامل عمر کوتاه ورزشی فوتبالیست‌های ایرانی پرداخت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، احمد تاجمیری دشتکی در خصوص اینکه آیا تاکنون پرسیده‌ایم که چه اتفاقی رخ داده که عمر فوتبالی بازیکنان مستطیل سبز کوتاه می‌شود؟! به خبرنگار ایلنا گفت: شاید پرداختن به چرایی این مساله نیازمند بررسی‌های گسترده‌ای باشد اما در یک نگاه اجمالی به این معضل، نقش مسائل مادی را پررنگ‌تر از دیگر عوامل خواهیم دید و اگر به چند دهه قبل برگردیم و با بررسی میانگین سن بازیگری چهره‌های فوتبال به امروز برسیم، پر واضح خواهد بود که فوتبالیست‌ها به ویژه ستاره‌ها خیلی زود اشباع شده و مسیر اصلی‌شان را گم می‌کنند.

تاجمیری دشتکی در ادامه تاکید کرد: امروزه به دفعات این جمله را از زبان فوتبالیست‌ها می‌شنویم که مگر ما چند سال می‌توانیم بازی کنیم؟ آنان معمولا وقتی بحث زیاده‌خواهی مالی‌شان وسط کشیده می‌شود و انتقادات را پیش‌روی خود می‌بینند، این جمله را بر زبان می‌آورند. اما به واقع آیا عمر کم بازیگری آن‌ها در موضوعات مالی خلاصه می‌شود؟ شاید پاسخ مثبت باشد اما بحث درخواست‌های بالای مالی و اغلب نامتعارف آن‌ها در کنار عمر کوتاه بازیگری‌شان به مثابه یک مقوله دوسویه خودنمایی می‌کند و به دلیل عمر کوتاه بازیگری‌شان به دنبال پول بیشتر هستند تا فردا روزی که کنار رفتند دغدغه نداشته باشند؛ اما همین پول‌های هنگفت امروز می‌تواند به کوتاه شدن عمر قهرمانی‌شان بینجامد.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان اظهار داشت: اگر به عقب برگردیم به نام‌های بزرگی در دهه چهل تا هفتاد برمی‌خوریم و این مهم را نیز در نظر بگیریم که از اوائل دهه هشتاد که فوتبال ایران رنگ و لعاب مادی به خود گرفت؛ مشخصا به اینجا می‌رسیم که نسل بازیکنان ماندگار و باثبات که در باشگاه‌ها آنقدر می‌ماندند تا کاپیتان می‌شدند و سپس کفش‌هایشان را می‌آویختند، با ورود پول‌های بی‌رویه به عرصه فوتبال رو به انقراض رفت.

احمد رضا تاجمیری با اشاره به اینکه فوتبالیست جوانی که در اولین سال‌های بازیگری‌اش به ثروت هنگفتی می‌رسد، گفت: این چنین بازیکنانی راه دشواری برای حفظ شرایط آرمانی خود دارند و در فوتبالی که عوامل به انحراف کشاندن بازیکنان الی ماشاء‌اله وجود دارند این دشواری به مراتب بیشتر است. لذا اگر امروز می‌شنویم و می‌خوانیم که بازیکنان مستعد زود افول می‌کنند، نقش پول بی‌حساب و کتاب را نباید در سقوط‌شان نادیده گرفت.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر برخی از این بازیکنان وقتی همه چیز را یک جا و یک شبه صاحب می‌شوند دیگر انگیزه‌ای برای ماندن و جنگیدن در جودشان باقی نمی‌ماند و آخرالامر با کوچک‌ترین لغزش یا حادثه کنار ‌می‌روند و... ، وقتی می‌بینیم به رغم هزینه‌های هنگفت فوتبال طی این سال‌ها در پست‌های مختلف بازیکنان قابل اتکا و باتجربه کم‌تعداد هستند، بیشتر به عمق این معضل پی برده و صدای زنگ خطر را بلندتر احساس می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز