خبرگزاری کار ایران

آغاز فاز دوم مطالعات تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۸۶

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز از آغاز فاز دوم مطالعات تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی اهواز خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، تبار قریب اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان حفاظت هرچه بیشتر از بافت‌های تاریخی و تسهیل در اِعمال ضوابط و قوانین مرتبط، تهیه ضوابط اختصاصی برای این بافت‌ها است.

وی ادامه داد: باتوجه به ارزش و گستردگی بافت تاریخی اهواز و اهمیت موضوع تدوین ضوابط به دلیل تأثیر مستقیم آن بر ساماندهی بافت و سازماندهی دستگاه‌های مرتبط، انجام این مطالعات در دستور کار اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اهواز قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز افزود: فاز نخست مطالعات و تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی اهواز، سال گذشته از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار و اجراء شد و فاز دوم این مطالعات نیز با اهداف پیش‌گفته آغاز شده است.

قریب با بیان این‌که در این مطالعات، محدوده بافت اهواز بررسی خواهد شد، اضافه کرد: طی این مطالعات، پلاک‌ها و محدوده‌های واجد ارزش، معابر و گذرها و سایر عناصر شناسایی و بازبینی می‌شوند و در پایان ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی اهواز تدوین خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از تدوین ضوابط اختصاصی بافت تاریخی اهواز و ابلاغ به سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری و راه و شهرسازی، ضوابط گفته‌شده به‌عنوان قانون لازم‌الاجرا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز