خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت خوزستان هشدار داد؛

استفاده از سالن‌های ورزشی برای بستری بیماران کرونایی در خوزستان/عدم رعایت پروتکل‌ها، فاجعه انسانی در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۹۲۲

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و موارد بستری بیش از توان مراکز درمانی خوزستان بوده و در تلاش هستیم از سالن های ورزشی مجهز به سیستم خنک کننده برای بستری بیماران استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد علوی اظهار کرد: میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و موارد بستری بیش از توان مراکز درمانی خوزستان شده است و تخت‌های بیمارستانی جوابگوی میزان بستری‌ها نیست و در تلاش هستیم مانند زمان جنگ، از سالن‌های بزرگ ورزشی که مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند، برای بستری بیماران استفاده کنیم.

وی افزود: رعایت پروتکل‌ها در حاشیه شهرها ۱۰ تا ۱۲ درصد است و با توجه به اینکه کرونا برای مردم عادی شده است، در مراکز شهرها نیز روز به روز شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

علوی گفت: رعایت پروتکل‌ها حرف اول و اساسی را در کنترل بیماری می‌زند. کرونا دلتا متفاوت‌تر از نوع انگلیسی و نوع چینی است. اگر در گذشته یک بیمار حدود دو نفر را مبتلا می‌کرد اکنون یک مبتلا به ویروس دلتا می‌تواند تا ۱۵ نفر را مبتلا کند بنابراین این کرونا فوق‌العاده خطرناک و مرگبار است.

وی در پایان اضافه کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، فاجعه انسانی در راه خواهد بود و گروه گروه از مردم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز