خبرگزاری کار ایران

ابول نژادیان خبر داد:

۲۱۴ هزار خوزستانی دوز اول و بیش از ۵۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند/ تاثیر ۹۹ درصدی تزریق واکسن در پیشگیری از مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۹۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روند نزولی بیماری در خوزستان تقریبا یک هفته متوقف شد که شاید تحت تاثیر شرایط مراسم خانگی قبل از انتخابات بود، اما هفته گذشته روند نزولی ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: در حال حاضر در خوزستان شهر قرمز نداریم. ۱۳ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند کاهش موارد مرگ و بستری، بیان کرد: در حال حاضر ۷۸۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

ابول نژادیان تصریح کرد: بیشترین موارد فوت در صد هزار نفر جمعیت به ترتیب در دزفول و آبادان است. میانگین سنی فوت نیز ۶۷ سال است. همچنین عمده‌ترین موارد مرگ در بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون بالغ‌بر ۲۱۴ هزار خوزستانی دوز اول و بیش از ۵۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند. همچنین ۹۴ درصد پرسنل درمان، ۹۶ درصد پرسنل بهداشت، ۶۳ درصد بیماران خاص، ۹۳ درصد افراد ساکن یا شاغل در سرای سالمندان، ۱۰۰ درصد جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسینه شده اند.

ابول نژادیان بیان کرد: همچنین ۷۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۶ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال، ۴۶ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اثرگذاری واکسن، گفت: طبق بررسی به عمل آمده تزریق واکسن در پیشگیری از مرگ و میر بیماران کرونایی بسیار مؤثر است و طبق تحقیقاتی که در خردادماه انجام شد، در صورت تکمیل فرآیند واکسن (تزریق ۲ دوز) تا ۹۹ درصد از مرگ و میر بیماران جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز