خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور عنوان کرد؛

ناهماهنگی دستگاه‌ها از مشکلات ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام‌ خمینی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۱۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به ورود ۸۰ درصد کالاهای اساسی کشور از بندر امام خمینی (ره)، گفت: کمبود کامیون و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها از مشکلات ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بابک دین‌پرست امروز یکشنبه دوم خردادماه در پایان بازدید از انبارهای کالاهای اساسی، کارخانجات تولید روغن و صنایع جانبی مستقر در اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد کالاهای اساسی کشور و نهاده‌های دامی از این بندر وارد می‌شود که آن را به یک بندر استراتژیک تبدیل کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اداری در ترخیص کالاها، افزود: تأمین کامیون برای حمل کالاهای اساسی یکی دیگر از مشکلات ترخیص است. در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالای اساسی در انبارها موجود بوده که با احتساب کالاهای در کشتی‌ها و در حال تخلیه به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه طی فراخوانی تا پایان هفته مشکل کمبود کامیون برطرف می‌شود، گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها یکی دیگر از عوامل تاخیر در ترخیص کالاهای اساسی بوده که علیرغم تصمیم‌های اتخاذ شده توسط دولت و ستاد تنظیم بازار کشور که قرار شد کالاهای اساسی وارد شده تا ۹۰ درصد با اخذ تعهد از گمرک خارج شوند همچنان مشکلاتی وجود دارد که سعی بر این است تا پایان هفته برطرف شوند.

دین‌پرست ادامه داد: به‌رغم تمام محدودیت‌های اعتباری دولت، ارز مورد نیاز برای خرید کالاهای اساسی کشور تأمین و از بابت کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد فقط باید هرچه سریع‌تر این کالاها به سرتاسر کشور ارسال شوند تا کمبودهای موجود در بازار برطرف شود.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز