خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز جهانی موزه و میراث فرهنگی؛

موزه‌دار خوزستانی در بین سه موزه‌دار برتر کشور قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۲۵۸

به مناسبت گرامی داشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، از مدیر موزه باستان‌شناسی ایذه، به‌عنوان یکی از سه موزه‌دار برتر کشور در کنار موزه‌داران استان‌های اصفهان و گلستان تجلیل شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مراسم گرامی داشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در کاخ گلستان تهران، با موضوع انتخاب برترین‌های حوزه موزه‌ها با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم، از مدیر موزه باستان‌شناسی شهرستان ایذه، به‌عنوان یکی از سه موزه‌دار برتر کشور تقدیر به عمل آمد.

احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث فرهنگی خوزستان در حاشیه این مراسم، به توضیح موزه باستان‌شناسی شهرستان ایذه پرداخت و اظهار کرد: این موزه در ۲۷ دی‌ماه سال ۹۸ در شهر تاریخی ایذه با حضور مسئولان کشوری و استانی در مساحت ۳۷۰۰ و فضای نمایشی ۱۰۰۰ مترمربع افتتاح شد.

وی با معرفی موزه ایذه به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه جنوب‌غربی کشور، گفت: طراحی چیدمان و تعداد آثار تاریخی، هفت تالار آثار و اشیاء تاریخی از دوران پارینه‌سنگی جدید در حدود چهل‌هزارسال پیش تا عصر معاصر، سبب شد تا این موزه عنوان بزرگ‌ترین موزه جنوب غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

 معاون میراث فرهنگی استان اشاره کرد: این موزه به لحاظ بصری و نمایشی، به صورتی جامع و کامل هست و برخی کارشناسان خُبره معتقدند که این موزه مانند دانشکده‌ای هست که به بهترین نحو با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می‌کند.

این مسئول فرهنگی در ادامه از استمرار و جاری بودن مرمت و ساماندهی اشیاء و ثبت آن‌ها خبر داد و افزود: این موزه در شاخص‌هایی مانند پژوهش و توسعه مدیریت، با ارتباط و تعامل با پژوهشگران و مسئولان شهری و استانی نهایت استفاده و بهره‌برداری را کرده است و به صورتی که اشیاء حاصل از کاوش که در موزه نگهداری می‌شوند، برای انجام کارهای تحقیقاتی و نمایشی، با رعایت قوانین امانت در اختیار پژوهشگران و موزه‌های دیگر قرار داده و نتیجه آن به‌صورت مقالات، کتاب و همایش‌ها ارائه می‌شود.

حسینی بروجنی تصریح کرد: با تلاش مدیر موزه باستان‌شناسی شهرستان ایذه، این موزه در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موزه‌ها نیز به فعالیت‌های پژوهشی، مرمتی و تجهیزاتی خود ادامه داد و در فضای مجازی به تهیه کلیپ، عکس و معرفی در رسانه‌های محلی و ملی به مناسبت‌های مختلف پرداخته است.

وی در پایان گفت: در ادامه این تعطیلات و استفاده از این فرصت، نواقص و بهبود وضعیت ساختاری موزه را دست‌خوش تغییرات کردند که ارتقاء سیستم تهویه و الکترونیکی کردن فروش بلیط از جمله این تغییرات بشمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز