خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان؛

دبیرخانه تالاب بین المللی شادگان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۷۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین از نهایی شدن پروژه انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان خبر داد.

ایلنا: این مراسم با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، فرماندار شهرستان شادگان و اعضای کمیته این دبیرخانه در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: آگاهی و آموزش جوامع محلی از بهترین برنامه‌های تاثیرگذار به احیاء تالاب شادگان می‌باشد و با کمترین هزینه در این زمینه بیشترین نتیجه را برای مردم خواهد داشت.

وی در این مراسم گفت: ۶ میلیارد تومان اعتبار در مدت یکسال گذاشته برای تالاب مقرر شد که عمده آن برای احیاء منطقه صرف شده است.

وی همچنین از اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی شادگان خبر داد و گفت: ما تلاش خواهیم نمود تا این پروژه در بهمن ماه(روز جهانی تالاب‌ها) افتتاح شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین از نهایی شدن پروژه انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان خبر داد و گفت: از طریق این پروژه سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب به تالاب آب وارد خواهد شد که باعثاحیاء بخش غرب تالاب خواهد شد.

لاهیجان‌زاده افزود: برای اولین بار این اداره کل موفق به گنجاندن حق آبه تالابهای استان در جدول توزیع آب سازمان آب و برق گردید که در مجموع سالانه ۹۰۰ میلیون تومان به تالاب هورالعظیم و شادگان اختصاص یافته است.

وی همچنین از اتمام کار بنچ مارک گذاری تالاب شادگان به عنوان اولین تالاب در استان خبر داد و گفت: این برنامه برای سایر تالاب‌ها نیز ادامه خواهد داشت تا حریم قانونی این تالاب‌ها مشخص شود.

در این برنامه، سنواتی فرماندار شادگان اهمیت کار دبیرخانه و کارهای اطلاع رسانی آموزش و پژوهش که از وظایف این دبیرخانه است مطالبی بیان نمود و خواستار آن شد تا در این زمینه‌ها دبیرخانه به صورت فعال وارد شود.

در این نشست اعضاء نقطه نظرات خود را در خصوص مدیریت تالاب و برنامه‌های این دبیرخانه اعلام نمودند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز