خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:

سامانه بارشی مدیترانه‌ای اواخر امروز وارد خوزستان می‌شود/ رتبه یک هواشناسی استان در آخرین رتبه بندی کشور در پیش‌بینی دما

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۶۶

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی مدیترانه‌ای و شروع باران از اواخر امروز خبر داد و گفت: بارش باران تا اوایل جمعه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد سبزه زاری در خصوص ورود سامانه بارشی جدید به استان در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: سامانه مدیترانه‌ای از امروز (سه‌شنبه) وارد استان می‌شود و از اواخر همین روز بارش از مناطق شمالی استان شروع و تا اوایل جمعه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حجم بیشتر بارش در مناطق شمالی، شمال شرقی و جنوب شرقی استان است و در بعضی مناطق بارش باران از ۵۰ میلی‌متر تجاوز می‌کند، افزود: در مرکز استان بارش ملایم‌تر و در غرب نیز ممکن است به‌صورت نقطه‌ای بارش شدت داشته باشد ولی کلیت آن در حدی نیست که به وضعیت اخطار برسد.

مدیرکل اداره هواشناسی خوزستان گفت: سامانه سودانی بیشتر به‌صورت رگباری است و در زمان کوتاهی حجم زیادی از بارش را دارد، ولی سامانه مدیترانه معمولاً بارش‌های ملایمی دارد.

وی در خصوص برخی گفته‌ها در فضای مجازی مبنی بر پیش‌بینی‌های اشتباه هواشناسی در رابطه با بارش باران قبلی، گفت: برای مثال مجموع بارش باران در ایستگاه هواشناسی بندر ماهشهر ۱۶۲ میلی‌متر بود، ولی در ایستگاه سازمان آب و برق که یک کیلومتر با ما فاصله داشت ۱۱۶ میلی‌متر ثبت شد. بارش نقطه‌به‌نقطه شهر متفاوت است و هواشناسی میانگین کل شهرستان را اعلام می‌کند.

سبزه زاری ادامه داد: متأسفانه این اشتباهات به دلیل علم کم و برداشت غلط از اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی می باشد. در بارش قبلی اهواز نیز در ایستگاه فرودگاه ۱۲ میلی‌متر بارش ثبت شد، اما یکی از ایستگاه‌های سازمان آب و برق ۵۷ میلی‌متر بارش را ثبت کرد که نشان از متغیر بودن بارش در نقاط مختلف اهواز دارد و میزان بارشی که هواشناسی اعلام می‌کند میانگین بارش در کل سطح شهر است.

وی با اشاره به اینکه در بارش قبلی هشدار وضعیت قرمز اعلام کردیم، تصریح کرد: هواشناسی یک سازمان علمی است و با امکانات بسیار کم در هر شرایطی و با استفاده از علم هواشناسی وضعیت آب‌وهوا را پیش‌بینی می‌کند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین عنوان کرد: اداره کل هواشناسی خوزستان با کمترین امکانات و تجهیزات هواشناسی در بحث پیش‌بینی دمای هوا با ۹۵ درصد دقت در آخرین رتبه‌بندی اداره‌های هواشناسی کشور خوزستان رتبه یک کشور را در این زمینه به دست آورد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز