خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای سلامت استان؛

استاندار خوزستان خواستار برخورد با مُبلغان کالاهای غیرمجاز شد / دانشگاه‌ها کالاهای آسیب‌رسان به مردم را لیست بندی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۵۱۱

استاندار خوزستان در نشست شورای سلامت استان، ضمن درخواست از پلیس فتا و اداره کل ارشاد اسلامی در عمل به مسئولیت‌های قانونی خود، گفت: با رسانه‌هایی که کالاهای غیرمجاز تبلیغ می‌کنند برخورد قانونی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه در جلسه شورای سلامت استان با بیان اعمال محدودیت‌های اخلاقی و ممنوعیت‌های قانونی گفت: علاوه بر ممنوعیت‌های قانونی این کالاها، باید محدودیت‌های انسانی، اخلاقی، آثار منفی و سلبی حاصل از مصرف آنها نیز مورد توجه قرار گیرد تا در جامعه به ضد ارزش تبدیل نشوند.

استاندار خوزستان افزود: انتظار داریم که پلیس فتا و اداره کل ارشاد اسلامی، به مسئولیت‌های قانونی خود عمل کنند و اگر رسانه‌ای به تبلیغ این کالاهای غیرمجاز پرداخت، با او برخورد قانونی صورت پذیرد.

افزایش مصرف برخی از مواد غذایی همچون فست فود و کاهش مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها و فاصله زیاد آن با استانداردهای تعیین شده از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وی بود و گفت: این آمار از سوی مراکز بهداشت گزارش شده است و باید مردم را در استفاده از مواد غذایی مناسب تشویق کنیم که متأسفانه فعالیتی در این زمینه دیده نمی‌شود.

شریعتی در ادامه چاقی، افزایش دیابت و دیگر بیماری‌ها را زنگ خطر دانست و تأکید کرد: کمیته‌ای از دانشگاه‌ها، اداره ورزش و جوانان، سازمان‌های مردم‌نهاد، آموزش‌وپرورش و دیگر سازمان باید تشکیل و در این زمینه تصمیماتی گرفته شود که آگاهی بخشی را به‌عنوان مهم‌ترین مسئله  جامعه دانسته و آن را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: چاقی یکی از پیامدهای زندگی دیجیتالی امروز محسوب می‌شود و در کودکان و دانش آموزان نیز افزایش یافته است که کرونا و آموزش غیرحضوری هم یکی از عوامل تشدید کننده این معضل است.

استاندار خوزستان گسترش ورزش همگانی در ادارات و عموم مردم را سفارش کرد گفت: در بعضی از شهرستان‌های استان، متأسفانه مرگ‌ومیر ناشی از دیابت بالا گزارش شده که نیازمند اقدامات مدیران شهرستانی است. دیابت به‌عنوان بیماری خاموش، مرگ‌ومیر بالایی در دنیا دارد، اما با درصد زیادی قابل‌کنترل است که اصل آن پیشگیری و تغییر روش زندگی خواهد بود.

وی در پایان به آخرین آمار کرونا در استان اشاره کرد و افزود: طبق آخرین گزارش در بروز بیماری کرونا و فوتی‌های ناشی از آن، استان خوزستان، رتبه ۲۸ یا ۲۹ را در کشور دارد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز