خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی:

ماموریت‌های سازمان تامین‌اجتماعی را نباید با نگاه حمایتی مقایسه کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۰۷۶

سرپرست اداره‌کل تامین‌اجتماعی‌خراسان شمالی با تاکید بر این که نباید ماموریت‌های سازمان تامین‌اجتماعی را با نگاه‌حمایتی مقایسه کنیم، اظهار کرد: بخش حمایتی و درمانی مشمولان بهزیستی هستند که منابع آن از محل بودجه عمومی دولت تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید احمد سیدی اجرای اصل 29 قانون نظام جامع رفاه تامین اجتماعی را شامل 3 بخش بیمه ای، حمایتی و درمانی و امدادی عنوان کرد و گفت: بخش بیمه‌ای مشمول افرادی می‌شود که در جامعه فعالیت و کسب و کار دارند می‌تواند بخشی از درآمد کسب شده خود را در تامین اجتماعی سرمایه گذاری کند.

وی با تاکید بر این که نباید ماموریت‌های سازمان تامین اجتماعی را بانگاه حمایتی مقایسه کنیم، اظهار کرد: بخش حمایتی و درمانی مشمولان بهزیستی هستند که منابع آن از محل بودجه عمومی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بعد از انقلاب صنعتی بحث تغییرات در نظام های اجتماعی، اقتصادی و ساز وکار کسب کار اتفاق نمی‌افتاد و اگر نهادها و سازمان‌های بیمه ای نبودند مناقشات کارگری و کارفرمایی در کارگاه های تولیدی به هیچ عنوان فرصت و شرایط ارتقای تولیدی اشتغال و تبدیل کارگاه های کوچک به بزرگ صنعتی ایجاد نمی شد.

سیدی اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث شد بعد از انقلاب صنعتی به سرعت کارگاه‌های صنعتی و صاحبان سرمایه در مباحث اقتصادی به راحتی وارد شوند بحث شکل گیری نهادهای بیمه ای بود.

وی متذکر شد: امروز باید کسانی که مشمول تامین اجتماعی هستند عضویت خود را به عنوان یک برند و ارزش اجتماعی در جامعه مطرح کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی به 41 میلیون نفر از مشمولان بیمه تامین اجتماعی در کشور اشاره کرد و کل بیمه شدگان اصلی استان خراسان شمالی را بیش از 104 هزار نفر ذکر کرد که با افراد تحت پوشش آن به 318 هزار نفر می رسند.

وی از وجود بیش از 11 هزار و 500 نفر مستمری بگیر بازنشسته در استان خراسان شمالی خبرداد وگفت: همچنین 750 نفر مقرر بگیر بیکاری در استان وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به این که استان خراسان شمالی یک استان غیر صنعتی است و بحث ساز و کار اشتغال درآن ضعیف است موضوع بیمه بیکاری در آن افزایش پیدا نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز