خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛

استاندار خواستار افزایش سهمیه بیمه یارانه‌ای قالیبافان خراسان شمالی شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۱۹۹

استاندارخراسان شمالی خواستار افزایش سهمیه بیمه یارانه ای قالیبافان استان خراسان شمالی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا صالحی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، خواستار افزایش سهمیه بیمه یارانه ای قالیبافان استان شد.

وی به وجود 4 هزار و 176 نفر بیمه قالیبافی دستباف استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از این استان 4 هزار و 550 نفر متقاضی ثبت نام شده در اتحادیه صنایع فرش دستباف داریم.

صالحی با تاکید بر حمایت بیشتر دولت برای تخصیص سهمیه بیشتر بیمه قالبیافان خواستار حمایت‌های لازم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در موضوع بیمه قالبیاف شد.

وی در ادامه اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت قطعی و پنجره‌ای سراسر امید درکشور دانست و به تشریح اقدامات ستادی اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی پرداخت.

عبدالرضا عزیزی،نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه درباره بیمه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه در حق و حقوق قشر زحمتکش بازنشستگان تامین اجتماعی که سال های طولانی از عمر خود را در عرصه تولید و توسعه کشور مشغول به کار بودند احجاف شده است.

وی به تفاوت افزایش حقوق دیگر بازنشستگان و کارکنان دولت طی سال های گذشته اشاره کرد وگفت: متاسفانه افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان آنچنان که شایسته این قشر باشد لحاظ نشده است.

عزیزی خواستار توجه بیشتر دولت به مباحث حقوقی و رفاهی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شد.

رئیس سازمان صنعت ومعدن خراسان شمالی نیز به 6 هزار و 400 بافنده بیمه شده قالیباف در استان اشاره کرد و اظهار کرد: از این تعداد طی بازرسی کارشناسان سازمان تامین اجتماعی بیش از 4 هزار بافنده قالیباف از رده بیمه قالیبافی خارج شدند.

یحیی نیکدل خواستار تجدید نظر دولت و سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت بیشتر قالیبافان و تخصیص سهمیه بیشتر بیمه به این قشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز