خبرگزاری کار ایران

احداثغرفه های عرضه محصولات کشاورزی در شیروان

کد خبر : ۱۳۶۲۹۸

رئیس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی از احداثغرفه های عرضه محصولات کشاورزی در شیروان خبرداد.

رییس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی از احداثغرفه های عرضه محصولات کشاورزی در شیروان خبر داد.

ه گزارش خبرگزاری ایلنا از بجنورد، حاکم نجفی گفت: احداثغرفه های عرضه محصولات کشاورزی در سطح استان از تعهدات شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی است که در حال حاضر این پروژه در شهرستان شیروان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: احداثو راه اندازی غرفه های عرضه محصولات کشاورزی از سال ۸۸ از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به استان ها ابلاغ شد و در دستور کار کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل سهمیه تعهدی هر استان مبتنی بر وسعت هر شهرستان، تعداد جمعیت آنها و تعداد شرکت های تعاون روستایی فعال در آن منطقه مشخص شده است، عنوان کرد: برای سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی سهمیه احداثو راه اندازی ۶۹ غرفه عرضه محصولات کشاورزی معین شد.

وی همچنین با بیان اینکه تا کنون اغلب شهرستان های خراسان شمالی راه اندازی این غرفه ها را در قالب احداثروزبازارها اجرایی کرده اند، افزود: این روزبازارها در اراضی تحت تملک شبکه تعاون روستایی استان در هر شهرستان احداثشده اند.

با این وجود، این مسئول اذعان داشت: در شهرستان شیروان بخشی از تعهد اجرایی شده است، در حالیکه بخشی دیگر از تعهد به دلیل فرآینده های طولانی بروکراسی های ادارای به تاخیر افتاد که اجرای آن از نیمه دوم سال جاری آغاز شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۵ غرفه عرضه محصولات کشاورزی در مساحت ۵۰۰ متر مربع در سه طبقه در خیابان امام رضا(ع) شهر شیروان در حال احداثاست که پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۳۵ درصد رسیده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا این پروژه در مهر ماه سال آتی به بهره برداری رسد.

نجفی همچنین با بیان اینکه این غرفه های عرضه محصولات کشاورزی از محل منابع داخلی شبکه تعاون روستایی و مساعدت های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران احداثشده اند، خاطر نشان کرد: غرفه هایی که راه اندازی می شوند یا در اختیار اعضای شرکت های و اتحادیه های این شبکه قرار می گیرد و یا در صورت عدم تقاضای آنها به بخش خصوصی اجاره داده می شوند.

وی یادآور شد: در این غرفه ها محصولات کشاورزی، باغی، لبنی و پروتئینی با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد عرضه می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز