خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۶۰۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۱۳۹

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ۶۰۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شدند که از این تعداد ۳۵۸ نفر پسر و مابقی دختر هستند.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، عصمت بدخشان در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش یکهزار و ۳۸۴ دانش آموز بازمانده تحصیل را به این دستگاه اعلام کرد که تاکنون حدود ۵۰ درصد شناسایی شدند.

وی بدون اشاره به تعداد دانش آموزان جذب شده به آموزش تصریح کرد: شهرستان گرمه با ۱۰۰ درصد و شهرستان بجنورد با ۳۵ درصد کمترین میزان جذب دانش آموزان به تحصیل را دارد.

معاون ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب سایر دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حال انجام است تا هر چه سریعتر به مدرسه بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان استثنایی، بیماران صعب‌العلاج، فقر مالی، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ازدواج زودهنگام، کوچ‌نشینی و مهاجرت به داخل و خارج کشور از مهم‌ترین دلایل بازماندن از تحصیل دانش آموزان خراسان شمالی است.

بدخشان یادآور شد: شرایط ویژه ۲ سال اخیر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات آموزش مجازی برای برخی از دانش‌آموزان نیز به بازماندگی از تحصیل برای برخی کودکان دامن زد.

 

 

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز