خبرگزاری کار ایران

جذب ۷ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان‌شمالی/ کشاورزی بیشترین سهم دریافتی تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۶۸۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال سهم این استان از تسهیلات تبصره ۱۸ است که تاکنون هفت هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال معادل ۸۹ درصد آن جذب شده است.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، محمد رحمانی اظهار داشت: ۷ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ به متقاضیان خراسان شمالی پرداخت شده است که امید می رود تا پایان آذرماه جاری مابقی سهم این منابع نیز جذب شود.

وی ادامه داد: خراسان شمالی رتبه سوم کشوری را به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را در بین سایر استان ها دارد.

رحمانی تصریح کرد: علاوه بر این تسهیلات، منابعی نیز توسط بانک‌ها به صورت ملی و متمرکز به بخش صنعت پرداخت می شود و متقاضیان می توانند از این ظرفیت در راستای رونق تولید استفاده کنند.

وی افزود: مهلت پرداخت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ دست کم تا یک ماه دیگر تمدید شده است.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۹۲۴ طرح برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های عامل استان معرفی و ۹۲۰ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی گفت : این میزان از تسهیلات برای یکهزار و ۴۲۵ نفر اشتغالزایی می کند.

رحمانی یادآور شد: نرخ تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش های مختلف و همچنین نوع تسهیلات بر مبنای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش متفاوت است به طوری که این منابع تسهیلاتی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با نرخ ۱۰ درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۶ تا ۱۲ درصد، کشاورزی ۱۰ تا ۱۲ درصد، راه وشهرسازی ۹.۵ درصد، صنعت، معدن و تجارت ۹ تا ۱۴.۵ درصد است.

کشاورزی بیشترین سهم دریافتی تسهیلات

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی با ۳۰۸ طرح معادل یک سوم از مجموع تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ را شامل می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: بیشترین میزان تسهیلات تبصره ۱۸ به لحاظ ریالی با ۲ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

این مقام مسئول افزود: خراسان شمالی محور کشاورزی و دامپروری است و این بخش ها در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز